AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
402

Startmotor 3

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Jo, fick ju loss startmotorn o köpte en beg. på skroten. funkar toppen nu. Kan tro min förvåning när jag skulle hämta den, killen hade slagit, verkligen slagit bort insuget på den stackars 528án. Han tyckte det var för trångt att komma åt för att kunna skruva bort motorn. sträckte lite på ryggen när jag tänkte att tom han som e bilmek tyckte de va jävligt. Vet nån av en fin inrredning

BMW Såklart
Hej RonnyL.
Har en komplett beige inredning med sportskinn. Den har suttit i en diamantsvart M535:a.
Angående startmotorn. Går det att få lös den inre bulten utan att riva insuget, antar att det är samma konstruktion som på 3,5:an.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Japp, det går. Ta en 17 ringnyckel. slipa ner den runtom ganska mycke. Hoppas att du har tunna armar, för det behövs. Koppla oxå bort de två kylslangarna som är i vägen. med nyckeln nedslipad kommer du precis över huvudet på skruven. Du får ett ganska litet spel att dra på, men det tar betydligt kortare tid än att riva insuget. Jag kollade en 535à, och det ska vara samma konstruktion där. Mejla om du har problem, eller jag kan hjälpa dig om du har vägarna runt Haninge. Vad vill du ha för inredningen o var finns den?
Hör av dig, MVH ronny.

BMW Såklart
Tack för tipset.
Tänkte prova med 5000 kr för inredningen.
Bor i sundsvall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.