AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.703

Eisenmann - med eller utan catback

Visa användare
28
Laha
330I E90 -06
Tjenare,

Hade tänkt skaffa Eisenmann dämpare men är riktigt kluven hurvida man ska köra med rör istället för mellanljuddämparen. Det ger ju förvisso mer ljud, men ger det för mycket?

Hur är det när man ligger och kör 30mil landsväg t.ex. dränker ljudet bilstereon, blir man ledss, får man ont i huvudet? Har faktiskt ingen aning alls hur stor skillnad det blir...

Blir det stor nog skillnad för att det ska vara värt det om man byter ut till en mellanljuddämpare från Eisenmann?
Gee
Jag har precis installerat ett Eisenmann Race med soundrör på min 330ci visserligen e46 men ändå och när man ligger på farthållaren märker jag knappt skillnad mot det gamla ljudet kommer vid gaspådrag, det låter faktiskt mindre än vad jag trodde det skulle göra
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Det blir mera ljud när systemet är inkört. Om ett par tusen km kommer du höra skillnad.
Gee
Jo det har jag läst men jag upplever inte det som jobbigt i varje fall och det var ju vad han frågade, har svårt att tro ljudvolymen kommer öka till en jobbig nivå. Mitt har gått ca 50 mil
Visa användare
28
Laha
330I E90 -06
Oj, är det så lång "inkörnings" tid, som flera tusen km?

Är ni nöjd med det, kvalitet och ljudmässigt? :)
Visa användare
83
Birgeer
BMW M3 3,2 -97
BMW 318 -97
VOLVO 142a -72
BEACH BUGGY-67
Husqvarna -67
HUSQVARNA MILITÄR-68

Lite OT men det går kanske bra..

Jag har ferrita på min e36 m3 och har kuskat malmö-sthlm utan huvudvärk så du kan vara lugn:)

Har kört ca 600 mil med mitt system låter lika gött än..

Visa användare
28
Laha
330I E90 -06
Det låter bra Birgeer :)

Jag väntar bara på löningen nu hehe :P
Visa användare
83
Birgeer
BMW M3 3,2 -97
BMW 318 -97
VOLVO 142a -72
BEACH BUGGY-67
Husqvarna -67
HUSQVARNA MILITÄR-68

Härligt:)

Kan till lägga att garage polarens volvo vill larmet gärna gå i gång när jag står för nära väggen blir så gött doft ljud,det vibrerar liksom i öronen när jag startar upp bilen..Lite kul hehe
Visa användare
28
Laha
330I E90 -06
haha helt rätt med andra ord!

Har hört nu att Eisenmann inte gör Cat-back rören till E90 mer, men Gee verkar ju ha köpt till sin E46 nu nyligen. Låter ju konstigt att dem tillverkar till E46 och inte E90.

Någon som vet nått om detta?
Gee
Jag köpte mitt system begangnat det hade gått 50 mil och är i nyskick tillverkat 09-1010 tror jag det var
Visa användare
28
Laha
330I E90 -06
Okej! Undra varför dem slutat tillverka Cat-back rören. Vist går dem igenom besiktning?
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Hej!

Jag har Eisenmann race med catback på min 330 och det låter högt. Inte störande på ex motorväg men segdrar man lr ligger på ett visst varvtal så känns det faktiskt att det låter en hel del. Det är då allt annat än lite högre än original, jag har kört ca 2000mil med mitt..

Inga problem med besiktningen
Gee
Konstigt, så upplever inte jag det överhuvudtaget men jag hade kanske bmws eget performance system innan då.

Har en Coupe, kanske är så att ljudet hörs mer när man inte har något emellan till bakluckan?
Visa användare
28
Laha
330I E90 -06
Bholmberg hade ju kört ganska mycket längre också, kanske det som gör skillnaden?
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Mkt möjligt att det hörs mer i en touring men det är en mycket stor skillnad på hur det låter nu jämfört med för 2000 mil sedan.

Så det är nog en blandning, men efter du kört några tusen mil så garanterar jag att det låter en hel del mer.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hej ,var handlar man enklast ett eisenmann till en e90 finns det svenska återförsäljare?
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Xerious racing är svensk säljare. Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Tack , du kanske har koll på om hamann och remus har svensk återförsäljare också då?
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Hamann vettesjutton men Remus har jag för mig att OCL Brorssons varit återförsäljare för.

Borde finnas någon tråd på forumet om detta
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Ok, såg att ac schnitzer var hos ocl brorssons med ,ska söka vidare i forumet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.