AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.656

Värde nya sommardäck Continental?

Hej, Vad tror ni värdet är på så gott som nya Continental SportContact 2SS, punkteringsfria, 225/45/17 ? Inköpta i somras och bara körda ca 200mil. Nypriset hos Däckonline är drygt 6000:-.
Länk till annonsen: Länk
Annonsen finns på blocket också.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
3lax är bra pris för den som nu söker just den dimensionen. Ska inte vara nått problem att kränga iväg dom.
Punkteringsfria får man verkligen hoppas, antar att du menar att de inte är lagade men ffa att det är RFT.
Det verkar vara en vanlig missuppfattning att RFT-däck är punkteringsfria.

Har däcken bara gått 200 mil borde priset vara rätt ok, dagspris på däckonline är ca 5500 kr för en ny uppsättning.
Tack för svaren,
Det blev ett jäkla liv när jag försökte säja dom för halva priset. Säkert en 30-40st som ringt dygnet runt och dom flesta har tyvärr skambudat (i vanlig Blocket-ordning). Och då har jag inte ens räknat med dom med hemliga nummer eller oregistrerade kontantkort.
Hade lätt sålt dom för 4-5k med tanke på respons och bud, men valde att behålla dom tillslut, då jag inte hittade de 18-19" fälgar som jag var ute efter.
Monterar på däcken på mina 17" istället och gör ett nytt försök i höst att hitta mina drömfälgar :)
Tack ändå :)
/242
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.