|
|
|
|---|---|
|
Farsan fick ännu ett brev på posten igår från Mechanum om att de servar och reparerar Bmw och att de gör de så kallade fria servicarna. Brevet var utformat i typiskt Bmw stuk med typsnitt osv. Kändes lite konstigt faktiskt då det var skrivit på lite BMW språk. Har lite Audis i familjen där de fullständigt bombarderar oss med VW och Audi erbjudande på service. Mecanum känns ju inte som en typisk BMW verkstad där man lämnar in sin Pärla! Den verkstaden lämnar jag aldrig in bilen på sa farsan! | |
|
Jag har konsekvent lämnat mina V70 där för service och reparationer och är mycket nöjd. Proffsigt bemötande och helt ok priser. /AGW |
|
|
Jag kommer att lämna min Golf där nästa gång den ska in på service eller rep och det beror framförallt att jag varit mindre nöjd med Volkswagen i Malmö och Lund. Behövs inte så mycket för att överträffa dessa... BMW'n kommer jag nog att fortsätta att lämna in på Theanders då jag nästan alltid varit nöjd med det dom gjort samt att det underlättar när man känner dom som jobbar där och dom känner mig. ___ //Ulf |
|
|
Nino2: Jag vet inte vad orsaken till att din farsa har fått det intrycket ifrån om han inte ens har provat att lämna in bilen en enda gång. Jag kan tala om för dig att jag fick ett VÄRDELÖST bemötande på Audi, jag fick VÄRDELÖSA svar som inte ens stämde överhuvudtaget med vad som det egentligen står i VAG böckerna om tex kamremsbyte osv. Ringe Mechanum och frågade, i detta fallet om en Audi A6 hållbarhet på kamremen. Killen på telefon gav mig ett bra besked från början men ville ändå återkomma till mig då han skulle ner till källaren och hämta den boken som VAG skrivit i för att dubbelkolla dator vs bok vs hans svar. Han gav mig då samma besked åter igen med ett telefonsamtal. DET är service och kunskap vill jag lova och inte som tex Audi som säger "de e 5 år som gäller för så har verkmästaren sagt". Det visade sig snarare att det är 18.000 mil eller 8 år, bilen hade gått 6500 mil och Audi rekommenderade kamremsbyte. Jag har ett garantiärende som har blivit godkänt av BMW och ska se till att få det gjort på Mechanum just för att förtroendet är större hos dem från fallet ovan men även flertalet servicar hos dem tidigare än på BMW Group Göteborg. Anställda från Audi och BMW har sökt sig dit och jobbar på Mechanum, så det är inte vilken tomte som helst som jobbar där utan kunniga fackmän med erfarenhet från märkesvärksteder. Gå dit först, bedöm sen! "Riktiga män kör diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.