AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.210

Alpina B3 E46 B10 E39 delar

Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Kollar runt lite på blocket och känner ett klart sug till just dessa modelerna Men undra lite.

Vad för komponeter delar de vanliga BMW mot Alpinerna?

Tänker främst på slitdelar som bromsar, skivor etc. Är det svindyra alpina delar eller det är bara BMW org delar? Och isf vilken model har respektive Alpina sinna delar från?

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Kolla in reservdelslistorna. Här är den till B3:an: Länk Lycka till med sökandet! Kan varmt rekommendera en B3.

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Och... De korta artikelnumren i reservdelslistan är Alpina-specifika.

Sechs macht Spass!

Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Jag tycker om båda de modelerna men jag tror att B10 E39 är mer för mig. Synd bara att den inte finns som coupe.

Hur är den 3,3 litern motorn. Skulle vara intressant att höra den bli jämförd med 540s motor tex som har ungefär samma hk. Dock har jag något för raka sexor.
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Länk

Drägel!
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Har liten erfarenhet av 540i, har bara kört en E34 540iA. Men rent allmänt, betydligt kvickare än 330i men inte samma rastlöshet och klipp som en M3. Men den är bra snabb, dessutom låter den fantastiskt. Dessutom är det en bil som väcker lite uppmärksamhet bland de som vet vad det är... Men som Alpina utger sig för att vara, prestanda och komfort i en fin mix, det kan jag bara hålla med om.

Sechs macht Spass!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.