|
|
|
|---|---|
X. |
Min slutburk (original) börjar se lite rostig ut, så jag tänkte byta ut den mot en ny. Funderar på om jag ska ha en originalburk eller sportavgas. Om jag trycker dit ett Simons, kommer folk att tro att jag är en fjant med en sniktrimmad 316 då? Eller kommer bilen helt enkelt att bli coolare? Bilen är i övrigt ostylad förutom nedlack + breda 17-tummare. Vill ogärna att den ska se för vulgo ut eller låta allt för illa, men den kanske blir snyggare och låter bättre med sportavgas, vad tror ni? |
|
Om det är bara burken så kommer du få ett lite grovare men inte överdrivet grovare ljud, om du skall riktigt grovt ljus skall du också byta dimension på hela avgassystemet.Jag har 2,5 tums hela vägen och det låte måttligt men mustigt om jag får uttrycka min belåtenhet med mitt sportsystem (Ohc jag har sportburk). Så skall vi prata om överdrivet, en kompis som har en 318is med 3tums hela vägen med endast 1 burk och då vill jag lova att det lät folkrace om den.... Så mitt svar blir nog köp en sportburk det hade jag gjort även om det så hade varit till pappas corolla... Tackar för mig |
|
mackan325 |
Köp ett rostfritt i originalmått från raka rör eller någon annan dealer så är du av med det problemet för all framtid. Sportsystem passar bäst på en 240.... |
|
X.: Jag har ett Simons från kat. och bakåt och jag tycker det är långt mycket snyggare än original. Bild på bilen med finns i galleriet, under frilansare. www.malte-racing.com |
|
|
Om det spelar så stor roll vad folk tycker - kan ett avgassystem förvärra anseendet med tanke på att du redan kör en babbe-bil. Det är nämligen vd jag får utstå ideligen. Själv har jag haft SuperSprint och aldrig haft anledning att klaga. Inte heller har någon annan klankat ner på det valet. |
|
|
X: Jag hade helt klart köpt ett sportsystem, tror folk att du har en 316 lär dom märka att dom hade fel när du blåser förbid dom lite senare. I och med att du bara tänker byta burken så kommer det inte låta överdrivet mycke, och nu är det juh frågan för om det finns något vackrare än ljudet från en BMW med rak 6'a?? näe, förmodligen inte.. Lycka till med bytet! //Johan |
|
X. |
Dumbo: Vad är det för dimension på original-auspuffet? MalteK: Ser ju riktigt snyggt ut! Kanske aningen iögonfallande? powerkjell: "babbe"...? Egentligen spelar det inte så stor roll vad folk tycker, men vad har du fått utstå? clyzzon: Håller helt med, skönare ljud får man leta efter! |
|
X.: Jag har ett 318i emblem på min baklucka, har fått många kommentarer om detta. "Fasen vad snabb 318i du har, vad har du gjort med den?!" etc......... Helt klart den roligaste investeringen på bilen........ Mvh Patrik 325i -92 |
|
X. |
sandgren: Tanken har slagit mig också... Men det vore ännu roligare att göra det på en M3:a =) |
| X: Jag kan tänka mig att det är 1,75" eller 2" är inte säker har inte orginal kvar.... | |
|
Köp sportsyst från kat å bakåt.....jag satt på ett Simons 2*2,5 med 3"DTM och bil fan blev ju underbar!! ljudet blev perfekt....lagom. plus att jag märkte en jäkla skillnad från botten (med stort K-N också). väl investerade pengar. Söker anställning som BMW försäljare. auspuff2@spray.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.