AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.001

Studsar/hoppar fram vid stillastående start 318iS

Bj
11
Bjorkdahl
318iS -96
Tjenare! Min 318iS har nåt problem som är fruktansvärt irriterande!

Det är så att den liksom studsar fram, extremt mycket, om man släpper kopplingen för snabbt. Har lärt mig att köra med det, men det blir ändå så ibland, och ibland även på tvåans växel! Läst att det kan vara kopplingen som håller på att ge sig, vad tror ni?

Mvh
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Rätt svår fråga att svara på. När kopplingen är dålig brukar det snarare bli tvärtom. Hur länge har du haft bilen? Du kanske bara behöver lite tid att vänja dig vid bilens karaktär? :)
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
(Det kan ju givetvis finnas mekaniska problem också, typ kass hardyskiva eller dåliga bakvagnsbussningar. Men det borde yttra sig på andra sätt också)
Bj
11
Bjorkdahl
318iS -96
Tack för svaret! Men det var inte så från början, har haft bilen i kanske 2 månader nu, och det känns som att det blir värre! Kopplingen tar även riktigt långt upp, kanske 3-4 cm från toppläget!

Någon som kanske vet?
R1
12
R100E30E36
R100, E30, E36
Mitt råd är att kontrollera först alla gummi upphängningar för motor, växellåda och bakvagn, speciellt de stora i balken som går tvärsöver bilen, men också den i diffklumpen. Är dessa i fullgott skick så tyder det på att det är kopplingen som är felaktig

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.