|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mycket kul bil, vad är det för spec? Är denna original Audi RS 3 Sportback eller upphottad? Tycker det känns som att konkurrensen mellan BMW, Audi och Mercedes är hårdare än någon. Jag är svag för mycket av Audis design och det verkar finnas en hel del riviga modeller också. Finns är en del Audi diskreta men jag har alltid gillat bilar som är lite av ulvar i fårakläder, typ Maserati. ;-) Mercedes tycker jag börjat jobba bort gubbstämpeln rejält och jag är mycket svag för 6,3 liters V8an. BMW är BMW! :-) |
|
|
Ja har man 600 000 kronor så är det bara att slå till :). Då finns det väl roligare alternativ för den penningen |
|
| Länk | |
|
Lite trist att RS3:an kommer som en sista avslutning, modellen börjar bli rejält gammal och personligen hade jag haft svårt att lägga 5-600 000 av just den anledningen. Men ljudet är det inget fel på! |
|
|
Har länge sneglat på en a3 2.0t Q men har så svårt för bakpartiet på den får inte rätt känsla för bilen. Hoppas nästa generation får sig en rejält lyft bak |
|
|
Bättre lägga pengarna på den här snyggingen. Länk |
|
| Länk | |
|
Det är ju inte direkt att 1-serien är av senaste snitt. Även den börjar kännas väl till åren. Men jag tvivlar inte en sekund att även den lär vara fin att köra. |
|
|
Inga problem för min del att ha en av varje:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Framförallt 100 gånger snyggare än audin. | |
|
Ja, jag skulle välja BMWn också. :-) Strikt prestanda mässigt bör de dock vara relativt lika. RS3 ca 0,3 sek snabbare till 100 kmh? 4,6 mot 4,9? Kanske får hjälp av fyrhjulsdriften. Är dock något splittrad till att BMW nu har turbo i alla deras prestandamotorer men jag vänjer mig nog. ;-) |
|
|
Det här kan vara intressant om man skulle bli sugen på en RS3a Länk Bra prestanda, 0-100 på 4s, 0-80 på 3s Riktigt bra skjuts med andra ord. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Det blir intressant att läsa i nästa nummer av TV där de testar just dessa två bilar mot varandra. | |
|
Ett bra tips för er alla biltokiga. Har i dag provkört nya RS3an hos Engströms i Linköping och det var en riktigt trevlig upplevelse, maken till skönsång var det länge sedan man hörde. Kul bil, bra drag genom hela registret och ett fantastiskt grepp tack vare quattron. Det enda som kändes en aning tråkigt är att modellen börjar få några år på nacken, men vilken spis, 5+ av 5 möjliga. Måste upplevas live. Tog även en tur i V12 A8, mäktig upplevelse:-) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.