|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har precis monterat ihop motorn igen efter en topprenovering. Jag undrar vad de fyra sladdarna som går till kylaren är till för? Bilen är en 323i -79 som har elfläkt. Det är nämligen så att när jag kör motorn så stiger tempen väldigt fort samt att den blir så varm att den börjar koka. Den kokar trots att tempmätaren visar normal tempratur. Vad kan det bero på? Jag kan tillägga att jag inte har kopplat in sladdarna än. Mvh Johan | |
| Jag hade liknande problem md min, fast tempmätaren gick endast upp till ca 25% av fullt utslag och då var termostaten boven i dramat som byttes ut och efter detta fungerade allt finfint. Har själv monterat ihop motorn på min 323a och tycker att det är bra tryck i motorn men den går ojämnt och man kan käna minimala ryckningar vid speciellt jämn hastighet i ca 90km/h...du kanske kan ha en aning om vad som är felet?? | |
|
Hej, Två av sladdarna är till elfläkten, jag undrar om inte alla 4 är det. En temperaturkontakt för att starta elfläkten och en som stänger av vid en lägre tempertur. Det är min teori. Personligen så har den ena gått sönder på min bil, så jag har en kontakt i kupen som jag får slå på när bilen börjar bli för varm. Min bil börjar koka efter ca 3-5 min på tomgåmg (eller rödljus) om jag inte startar fläkten. Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.