|
|
|
|---|---|
|
Har bytt motor på min X5- 02 3,0 till en annan 3,0.(bara motorn, inte boxen) men efter att fått hem den från bytet har killen monterat in en knapp för att kunna starta bilen med nyckeln. samt att det nu går att starta på alla växlar, vilket e konstigt. han sa att d inte skulle vara nåra problem att få den igenom besiktningen, vilket inte alls gick. avslag direkt. killen sa att han stött på problem å fått förbi koppla för att få allt att funka. undrar nu vad man ska behöva göra för att få allt till d normala med startandet på rätt sätt inför besikningen? MVH trött X5 ägare | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tala om för killen som gjort jobbet att han fixar till så det fungerar, var det inte så innan motorbyten ska det inte vara så nu heller. Ett rent mekanikt motorbyte ska inte påverka växlingsregleringen och dess kontakter på växellådan överhuvudtaget. Han har säkert haft sönder nått gissningsvis. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Generellt så skall man byta till den motorhärva som du hade på din gammla motor. Oftast så funkar det med att köra på den härvan som sitter på den nya motorn om det är från samma år och modell. Jag bytte i min gammla M5 till samma motor och år men den startade inte, de visade sig att 2 kablar hade dom bytt platts på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.