|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| ... inte är avgörande stor. | |
| Daniels Bmw 840 är ett kap och borde ligga högre i pris imo eftersom den är så fin och ovanlig :) mvh | |
|
Fet 840cia med Msportpaket :D Lågmilare.... Länk |
|
|
Lyfter tråden lite. Blev upprings av förre ägaren ca två timmar efter det att jag hade lagt ut annonsen. Bilen tingades då och han skulle sälja sin så fort som möjligt. Detta blev klart förra fredagen och igår lämnades bilen över. Så nu är den i München igen. Jag prutade inget på priset och fick betalt i €, eftersom jag köpte bilen för den valutan satte jag också värdet i €. Behåller mina € för att slippa valuta förlust gentemot när jag själv köpte bilen. Det som jag vill ha nu finns i ett euro-land så att växla till sek är bara en dålig affär. Förutom honom fanns det två andra intresserade varav en gav ett för lågt bud. Visst går det att sälja 8-serie bilar. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Grattis Daníel, inte direkt förvånande när man tänker efter men roligt att det gick så lätt!=) Mvh Stephan |
|
|
Grattis till en bra affär, nu är det bara att ge sig ut på marknaden för att leta upp en ny med en "hel motor" He He. Hoppas du hittar en tills vi skall ha den internationella träffen i juni. /Per |
|
|
Ja nu blir det till att bevaka marknaden. Tror inte det kommer ut något intressant innan våren dock. En del fåglar är sällsynta! :) mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Naturligtvis är jag glad för din skull, men jag tycker inte att ditt exemplar är särskilt representativt för marknaden. Du vet mycket väl att skicket på din bil är (var) exceptionellt bra. Dessutom var färgkombinationen helrätt. Klart att du fick träff, något annat vore ju märkligt. Jag går själv i säljtankar eftersom jag har hittat ett objekt som jag överväger att slå till på i vår, men jag räknar inte med att det blir särskilt lättsålt. | |
| EM: Tittade på din fantastiskt fina 840 i galleriet, var det dock inte slarvigt att ha fälgarna åt fel håll på bilderna? | |
|
Jo klart fälgarna skall sitta rätt. Till mitt försvar så är det förre ägarens bilder, dvs den nya ägrens gamla bilder. Vad har du på gång istället Mixtus? mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Törs väl knappt svära i kyrkan, men det är tyskt och börjar på P. | |
|
Mixtus är det månne en P1 från Opel kanske? :-) /G |
|
|
Jäklar, jag är avslöjad! ;) |
|
| USA 8serie på auktion Länk | |
|
Herregud vad fin!!! Amazing,, eller vad säger man ? |
|
|
Ett skick i min smak :) men vilket pris! mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Riktigt snygg bil. men den hade inga csi-speglar. Var det bara europa modeller som hade det? | |
|
M-speglar monterades inte på USA-modellen, USA-bilar saknade många av godbitarna från Europa, AHK bakaxeln, oljekylarna till motor och växellåda samt "M5-95 bromsarna med flytande ok" "How does the the U.S.-spec version of the 850CSi differ from the European-spec model? Though lagely similar in specification and appearance, the U.S.-spec 850CSi was denied the following items, largely for cost reasons: -Engine oil cooler -Transmission oil cooler -Active Rear-Axle Kinematics (AHK) -Upgraded 13.6-inch front brakes rotors, all rotors with "floating" design -Smoked front turn signal lenses -M aerodynamic rear-view mirrors However, U.S. models do include exterior door handles embossed with "BMW Motorsport" and Extended Yew wood interior trim, both items not normally found on the European-spec version." Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBSEG9322RCD00102 Typkod EG93 Typ 850CSI (USA) E-modellserie E31 () Serie 8 Typ COUPE Styrning LL Dörrar 2 Motor S70 Cylindervolym 5.60 Motoreffekt 277 Motor HECK Växellåda MECH Färg ALPINWEISS 3 (300) Stoldynor SCHWARZ/LOTOSWEI� (0498) Produktionsdatum 1994-07-01 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Airbag passagerar S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Innerbackspegel automatisk avbländade S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Svankstöd förare och frams.passagerare S640A CAR TELEPHONE PREPARATION Förberedelse telefoninstallat. universal S686A DIVERSITY-FUNCTION AERIAL Antenn-Diversity S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Förberedelse BMW 6 CD-växlare S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Sportratt multifunktionell S773A WOOD TRIM Ädelträutrustning S985A US-RADIOERGAENZUNGSSATZ US-radio kompletteringssats Mer om 850 CSI Länk Mvh Stephan |
|
| En mycket snygg vagn. | |
|
Ja den är fin men hur mycket är renoverat på den?? Den ser ut att ha fått en hellack bl.a. Den som är intresserad är ju bara att importera. /P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.