AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
13.876

Schyssta 840/850 till salu :D

Sida 1 av 3
Galet fina!

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Verkar som att det kommer fram en hel del fina Bmw till försäljning efter vintervilan :D

Mvh,
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Nog är det så alltid, det som gläder mig är att färre vinterkör sina åttor.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Den andra sidan av myntet är alla halvdåliga bilar som ligger ute på blocket och andra säljsajter månad efter månad efter månad. Ofta med säljare som tror att de sitter på ett guldägg. Vad händer med alla de bilar som behöver en rejäl genomgång för att komma upp till sitt forna jag? Ju längre tiden går, desto dyrare blir det att dra igång en återställare. Det behöver inte vara galet dyrt att dra runt en åtta, men det gäller att underhålla regelbundet.

Som sagt, fina bilar du länkade till - i vart fall på bild ...
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Ja den sista CSI´n som du länkade till finns ju uppe i Stockholmstrakten, härlig färg VEILCHENBLAU METALLIC med en tvåfärgad inredning i motsvarande kulör samt träinredning hel orginal enligt ägaren.
Bilen har ju varit till salu i ett år vad jag vet.

/Per
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Nja tog nog fel på den och en likadan, denna har inte varit till salu så länge och den har ej tvåfärgad inredning. bilen är registrerad i Fin.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Det finns bra bilar till bättre pris till salu på blocket också en dessa på Mobile.
Mixtus: Det beror väl helt på vilket skick och vad man tänker använda bilen till. Vem gör bedömningen om det är halvdåliga bilar? Bilarna är trots allt mellan 15 -20 år gamla även om dom hänger med rätt bra prestandamässigt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
BMW:s E31 serie är och kommer alltid att vara en omdiskuterbar bil. Ibland blir det så bra när en biltillverkare sätter alla sina tolv cylindrar i en fantastiskt vacker skapelse till kaross:)

I övrigt håller jag med att priserna är fantasifoster på de flesta bilarna. Den svenska marknaden må vara begränsad men söder om Alperna respektive väster om Maginotlinjen skulle jag personligen inte köpa en begagnad personbil, se själva hur de tolkat DIN-Normerna genom årtiondena på olika platser.... Det är sånt som är grunden till verkligt konsistent, upplevd kvalitet.

En bra 850 kostar mellan 20-35kkr(vrak) och 100kkr(välskött M70 med verfierbar bra historik) idag.

En bra 850 CSI kostar mellan 200kkr(halvdant ex) till 250kkr( fin bil med verifierbar bra historik).

Mvh
Asken
mycket vackra bilar :D
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
En sak som jag har haft mina funderingar kring är att flera av bilarna som ligger (och har legat) ute till försäljning står på 17000 mil eller så. Knappt någon har rullat över 20000 mil. Det gör mig lite fundersam.

Hela bilen är ett enda stort milslukarkoncept och jag gissar att många av de första ägarna körde 3-4-5-tusen mil på ett år. En majoritet av bilarna som rullar i Sverige idag är importerade, kanske sent 90-tal eller tidigt 2000-tal, vilket gör att vagnarna har rullat 5-10 år i Tyskland. Om vi räknar lågt så kan t.ex. en 92:a, importerad 1998, ha rullat 18000 mil (3000 mil om året). Men när man kikar på svenska registreringspapper så står det t.ex. 10000 mil vid import.

Nu målar jag fan på väggen (och säkert retar jag upp en och annan), men tror att man kan räkna med att flera av bilarna till salu har rullat avsevärt längre än "17000 mil".
Här är de snyggaste 840Ci Sport som är till salu just nu på AutoScout24 och Mobile enligt min mening. Fina bilar kostar alltid pengar. Jag hoppas att priserna fortsätter stiga för bilarnas bästa.

Länk

Länk

Mvh Philip
Rött är såå fint på denna bil! 840 känns riktigt speciell, ungefär i klass med 850csi :P Håller med dig om att priserna borde stiga mer!
Visa användare
87
M-Blom
318i ///M-sport Sedan -11
525iA ///M-sport Touring -03
Bättre än Daniels 840 tror jag inte det blir om man pratar e31. I alla fall inte i mina ögon för jag skulle helst villja ha en V8!

/Mattias
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Kan inte annat än att hålla med Mattias. :)

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Synd bara att färgen på inredningarna är så trist i många E31, helsvart tycker jag iallafall inte är snyggt.
Man kan väl i alla fall konstatera att prisbilden är synnerligen varierande när det gäller E31-karossen. Från 40-300.000 kr beroende på färgkombination, transmission, miltal och "CSi-paket".

Mvh Philip
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Som du säger så varierar priserna mycket vilket kan bero på mycket så som modell, vrak, fina, utrustning, vill bli av med bilen av någon anledning, samt att många är livrädda eftersom det mycket el och driftkostnaderna. Samt så har vi en underlig uppfatning om att bilar som gått över 15 tusen är skrot vilket kan stämma om den inte är skött, har själv åkt i bilar som påstås ha gått 12 tusen och varit avsevärt sämmre än andra som gått över 25-30. Det kan tilläggas att det finn över tre hundra E31 er i Sverige så ca 7% är för tillfället till salu och skall man ha en så titta titta det går att göra klipp.

/Per
Det är sant Per. Objektets skick avgör alltid. Den som vill ha ett toppexemplar köper Europa Meisters bil.

Mvh Philip
Bi-color läder är rätt vanligt på E31, även Individualinredning är vanligare än dem flesta andra BMWmodeller, som den här 840CiA med Champagnerläder och svart innertak Länk tyvärr felplacerade sidoblinkers av fel typ, precis som nästa länk

I morgon säljs en 850iA-92 WGL777 hos kronofogden Länk Den kan mycket väl gå under prisspannet som Philip skrev.

Utrustning
Fordonsuppgifter

Typ Wert
Chassinummer WBAEG21010CB09027
Typkod EG21
Typ 850CI (EUR)
E-modellserie E31 ()
Serie 8
Typ COUPE
Styrning LL
Dörrar 2
Motor M70
Cylindervolym 5.00
Motoreffekt 220
Motor HECK
Växellåda AUT
Färg GRANITSILBER METALLIC (237)
Stoldynor ANTHRAZIT BUFFALO (0180)
Produktionsdatum 1991-09-18

Extrautrustning

Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC)
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automatisk stabilitetskontroll (ASC+T)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Stuurratt, laeder
S298A BMW LM RAD/TURBINENSTYLING BMW LM hjul turbin-styling
S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning
S303A INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG KUPESKYDD MED NIVAALARMGIVARE
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Bortfallat, modellbeteckning
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Skjutbart lyfttak elektr.
S416A SUNBLINDS Solskyddsgardin bak sidleges
S423A FLOOR MATS, VELOUR Inlaeggningsmatta velours
S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar
S655A BMW BAVARIA C BUSINESS Radio Bavaria C Business
S690A CASSETTE HOLDER Kassetthållare
L801A GERMANY VERSION Landsförande Tyskland/Österrike
S945 BERUECKS. PREISABHAENGIGKEIT

7äg sedan importen, om det kan vara ett fynd? Ja det beror väl på vad man tänkt ha den till.

Europameisters är läcker, världens enda Hellrot/Schwarz 840 Ci/6 4,4 med M Sportpaket. Endast 14st 840 Ci/6 4,4 byggdes med M Sportpaket, 2st var i Hellrot. M Sportpaket lyfter utseende rejält.

Stephan
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Daniels bil är en riktig pärla, kan bara hålla med. Lycka till med försäljningen!
bi
46
biba
850i-91
En 8 Serier ska ha 12 Cyl då är den äkta 8 nej då blir den kallad som Volvo Favorit.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Fast det där stämmer inte riktigt. Även om jag själv har en tolva så måste jag nog säga att skillnaden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.