|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Tänkte höra om nån varit med om ett missljud som nästan kan beskrivas som ett knackande kluckande? Varje knack låter inte exakt likadant heller, det byter som lite lätt tonart mellan knacken också... Svårt att beskriva men jag tycker det kommer från nedre halvan av motorn nånstans... Bilen är servad ganska nyligt med mobil1 0w40 så oljan borde det inte vara något fel på. Den har gått ca 23k mil. Kan nån remskiva, rulle eller spännare skapa ett sånt skumt ljud? Sen tycker jag motorn börjar ticka mer och mer för varje gång den är på service. Ny olja verkar bara få motorn att ticka mer. Nån som har nån idé vad det kan bero på? | |
| Försvinner knacket när du varvar? Knackar den när motorn är kall? | |
| Har hållit på nu och försökt utreda det... Verkar som att ljudet helt försvinner när ac´n går... Tyckte rent utav det vart bättre när ac´n fått gå en stund, och då även när jag slagit av ac´n... Kan det ha berott på att kompressorn inte har gått på hela vintern och fått vara utan smörjning? Det konstiga var ju att jag tyckte först ljudet kom från typ kring generatorn, men försvann när ac´n fick gå... hmmm... Eller kan det bero på att ac´n behöver kompletterings fyllas? Jag är inte så hajj på bmw snurran då bilen har gått totalt problemfritt dom 3 år jag har ägt den. Har bara varit att serva och tanka : ) | |
| Det kan ju vara frihjulslagret på AC-kompressorns magnetkoppling som väsnas. Det snurrar ju inte då kompressorn jobbar. Man bör alltid även ta tag i fläktvingen och ruckla då det är vanligt med glapp i viskokopplingen där. | |
|
Vad är det för bil bityp och årsmodell? |
|
| Står i rubriken... 523i -00 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.