|
|
|
|---|---|
|
Länk Några frågetecken uppstår genast när dom 1 säger att bilen är nyinkommen när dom i själva verket förvärvat bilen 2009-09 samt att bilen varit avställd sedan 2009-12. Allt enligt bilregistret, vidare så hade den gått 4500 mil vid senaste bes och företaget uppger 3995 mil. Ja jag är intresserad av bilen men frågetecknen får mig att tveka. Inputs? | |
|
Jag tycker priset verkar lite högt, Jag gav 177000 för min 07 för snart ett år sen. Visserligen ingen diesel men det borde väl inte skilja över 100k i alla fall. BMW CS #5206 |
|
| Priset verkar väll rätt högt. Sen kan man tycka att det finns gott om begagnade 525D Tourings så om du redan har flera frågetecken så leta vidare. | |
|
Är det inte lägre skatt fr.o.m årsmodell 2008? För det priset borde du hitta en -08. Fanns de nya nackskydden den nya automatlådan på 07:orna? |
|
|
Fel av mig, skatten var densamma och växellådan fr.om. mars -07. Men miltalen verkar ju skumt, och priset lite högt. Och varför har de inte lyckats sälja den på 1,5år? |
|
| Alla faceliftade E60/61'or har nya automatlådan. Stor skillnad mot den gamla :-D | |
| Jag har tidigare ställt mig frågande till om alla facelift har nya automaten. Har tex denna nya automaten men gamma växelväljaren Länk? Eller är det bara de med sportautomat som får den nyare väljaren? | |
|
När man snabbt kollar på 525dA Touring 07-> så tycker jag det finns flera andra bilar som känns intressantare. Dom flesta har ju rullat något längre men har oftast lite mer utrustning. Här är några som jag nog hellre hade funderat på: Länk Länk Länk Dock kan jag tycka att både den ts frågar om och de jag länkar till ligger lite högt i pris. ___ //Ulf |
|
|
Melzen: Det kanske är 520d som inte fick den nya automaten förrän -08? Den har ju den gamla motorn med 163hk också fast det är facelift. 525d fick förmodligen den nya 3-litersmotorn och i och med det den nya automaten redan vid faceliften -07. Men de nya nackstöden verkar inte ha kommit till -07:orna |
|
|
melzen: 520d tror jag fick den nya automaten för från modellår 2008, dvs ett halvår senare. ___ //Ulf |
|
|
Nya nackstöden kom modellår 2008. ___ //Ulf |
|
| Verkar som om det är ovanligt med komfortstolar på 525d... | |
| Precis som de andra säger, så hade inte 520dA nya automaten vid LCI introduktionen - Sorry! | |
|
Som jag misstänkte mad det 520D som behåll den gamla automaten ett tag- Tack för svaren Det är alltid svårt att få en uppfattning om vad extra utrustning är värd efter några år. När jag skrev ihop en begagnatguide så gjorde jag en sammanfattning över den vanligaste utrustningen. Den kan vara till stöd vid en värdering eller iaf så kan man få en bra uppfattning vad ens bil kostade vid nyköp. Vet tyvärr inte hur man länkar till ett annat inlägg men det går bra att söka på "början till en begagnatguide E60 E61" och gå till sidan fyra. |
|
| Har skickat powerpost till dig -Jonas-. | |
| Ja det känns inte som att utbudet är särskilt stort just nu, men tittar man även på 520d så kanske det finns lite fler. Ni som testat är det stor skillnad prestandamässigt mellan 520 och 525? Jag har inte kollat vad den länkade bilen som jag skrev först om har för utr det står inte så mycket i texten precis, men vill minnas att man kan få ett utdrag på detta hos bmw? Hur är standard elstolarna till 5 serien? Hade tidigare 3-serie (e90) med standard stolar och dessa var bedrövliga, gav mig ryggvärk efter bara några mil. | |
|
Komfortstolar ska man ha ;-) //Lasse |
|
| Komfortstolar vore ett stort plus men det verkar dessvärre inte vara så lätt att hitta något passande objekt med dessa! :) | |
|
Jonas: Letar efter exakt samma bil som dig (E61 LCI)och tycker helt klart du skall köpa en 525d eller starkare. 520d räcker och upplevs inte klen, men en fyra är helt enkelt inte rätt i en 5-serie och jämfört med sexan upplever man att den saknar bottendrag; Vilket inte är så roligt när automatlådan är väldigt glad i att åka på så hög växel som möjligt. 520d upplevs oharmonisk, och när jag kör skiljer det inget nämnvärt i förbrukning heller. När dessutom en 525d är 3000:-/år billigare att försäkra i mitt fall är saken självklar! Dessutom slipper man det värsta dieselbrölet, sexan i 525d eller uppåt har åtminstone kvar lite av sexans sång. Upplever standardstolarna till 5-serie som lite större och mjukare än till 3-serie, klart godkända stolar man kan åka långt i. Å andra sidan tycker jag detsamma om stolarna i 3-serie trots ryggproblem, så du kanske inte trivs i 5-seriens standardstol heller? Sport eller komfortstol, tycker inte det är så stor skillnad som en del vill påskynda. Helt klart är komfortvarianten mest bekväm, men sportstolarna räcker och blir över och jag ser inte komfortstol som något måste. Lite mina tankar inför E61-köp, lycka till! :) //Bjersér |
|
| Nej man får nog sikta in sig på att hitta någon med sport alt komfortstol, verkar dumt att chansa eftersom jag vet att dessa två stolar är mycket komfortabla! Finns det någon annan extra utr man inte kan "vara utan" på 5-serien? | |
|
PDC - Är ju skönt eftersom E60/61 är lite större och bumligare än t.ex. E39. Två zons klima - Svårt att sälja en utan tror jag och skönt att ha. Farthållare - Självklart. Advantage och Comfort pkt - Av samma skäl som ovan och då får du med allt ovan också. Baksätesvärme om man åker fler än två :-) //Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.