AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
858

Om detta hade varit en BMW...

Ni undrar säkert "fan pratar han om" men lyssna på detta: alltid när en BMW råkar för minsta lilla grej så glömmer inte media om att påminna oss läsare om vilket bilmärke det är(BMW), men när andra bilmärken är inblandade i konstigheter då skriver dem "BILEN". kan någon förklara varför detta händer????? Är BMW bilar så överlägsna så att media måste smutskasta oss varje gång.......
Länk
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Håller faktiskt med dig

Finns på icq: 60288954
Ke
30
Kestrel
BMW 540 -99
Dessutom:
- Kör alla BMW ägare för fort.
- Använder inte blinkers.
- Kör medvetet för nära andra bilar vid omkörningar.
- Ägnar sig åt all möjlig ockult verksamhet.

Många insändare i Sydsvenskan handlade ett tag om BMW förarnas bristande respekt för lag, ordning och andra bilister.

En Teori: Kan det kanske vara så att folk retar sig lite extra för att det var en BMW som körde om dem.
Ras.mus
Jaja, det är så synd om oss stackare som har bmw...

Varför gnäller alla om sånt här? Likadant de som gnäller över att folk tittar snett på en om man har en fin BMW..

Det är ju bara fakta att många kriminella dras till just BMW för att den har status och har ett brutalt utseende jämfört med andra bilar. Därför är det ju naturligt.

Nästa sak är att de blir stoppade av polisen.. Ja, det ÄR ju så att fler som kör BMW kör olagligt än andra, därför kollar polisen extra! Precis därför försäkringen är högre oxå... (samma sak som att kolla invandrare vid gränsen, en som ser svensk ut är sällan olaglig invandare)

Sist men inte minst alla som är så måna om at berätta att de var tvungna att sälja sin nya BMW för att ens kunder inte såg med blida ögon på det... Hallå? Bara till att parkera på baksidan då väl? Nä, hade inte råd att ha den kvar heter det!

Jag tycker att har du nu en fin BMW så njut av den! Alla andra behöver ju inte tycka att det är bra, en del tycker om att ha en ny toyota till priset av en 3 år gammal bmw...
Så sitt inte och gnäll i våra forum. Det gör det bara till en klubb för inbördes beundran!

Annars är detta ett finfint forum med många duktiga och kunniga personer får jag säga! Har lärt mig mycket här...

Ras.mus
Kestrel var ett praktexemplar...

Titta jag har BMW, då måste alla andra vara avundsjuka...

BMW kör ofta för fort, det är ju naturen med en sån bil! :o)

Kör nära andra bilar? Tja, en del gör faktiskt det och då kan ju kanske en söndagsbilist tycka att det är för jäkligt!

Själv anser jag att Audi, volvo, saab och en del mercor kör sämst! BMW brukar alltid köra förbi så de har man inget problem med. Och råkar man lägga sig i vägen så bryr de sig sällan eftersom de ju då får göra en trevlig fartökning (plattan i mattan) igen...

bmw är ju dagens lite sport-sedan medans volvo och merca är status-glida-omkring-och-inte-bry-sig bilar och saab verkar inte ha backspeglar. Annars sitter det en stor skylt på ratten "Får ej köras i vägrenen"

Sen är det ju oxå så att könet spelar roll. Både jag och min tjej kör fort... Och hon säger samma sak när man kör om en lus som vägrar att köra vägren en sekund, "jepp, herrelöst fordon". Alltid samma sak.
Och bmw ägs ju till stor del av män så...

Jaja... nu får det va nog för idag!

Perkka
D e ungefär som när jag va i S-svall förra helgen me farsans 520 E34. Vi "samkörde" dit ner me en V70 GLT.. Iaf så stod vi ibredd me bilarna på nån & gata, & väntade på nå folk som skulle åka me oss.. Då va d plötsligt 2-3 grabbar som kom fram & frågade om d va rejs på G.. "Eh nae, tro int d" svara jag försiktigt.. "Jo, kom igen nu! Vi vill se den här BMW-n piska den här gamm-Volvon! " HEhe, undra vilken bil som e gammal?! Men d blev iaf inget rejs :(

Jo d va d här jag ville komma till: Bara för att jag körde en Bimmer, så skulle den piska Volvon.. Lär ju aldrig hända :(

Samma sak hände på vägen hem från S-svall; Jag låg i fulla spjärn NÄSTAN hela vägen hem.. Jag körde först hela vägen & snittade kanske alldelesförfort km/h.. Fick upp Bimmern i som snabbast ca 220km/h (mätarfart), när vägen lutade givetvis.. Ja, & V70-n låg & snusade mig i häcken än hur hårt jag körde :( Men jag hade int väntat mig nåt annat heller..

Sen när vi kom hem efter mindre än 1 timme (15-16mil), så sa en av passagerarna i Volvon, att han trodde att Bimmern skulle gå MYCKET bättre... Hmmm.. Tack för kaffet..

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
Perkka
"me bilarna på nån gata" ska d va... *hjärnsläpp*

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Det är bara att inse, vi BMW ägare kommer alltid att vara diskriminerade av samhället...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Det är väl både på gott och ont. En anledning är säkert att BMW är en bil som är välkänd för utmärkt design och prestanda. Just därför så känner de flesta, inklusive journalister, igen detta bilmärke när dom ser en BMW.

roadZter
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag råkade(!) ut för en singelolycka förra vintern. Det skrev en liten notis om händelsen i lokaltidningen. Naturligtvis var det en "BMW som krockade med ett träd". Det hade hetat "bilen" om jag kört Ford Sierra...

Det finns hur många exempel som helst. Ta till exempel Aftonbladets artiklar om Runars Sögards joyride med sin 528iT i fjollträsk city...

DanneZeta: Tror du inte de känner igen Volvo eller Saab då?
Da
85
Daddan
518i -85
wolv: Fjollträsk? Är det Kiruna?

De som är värst är ju faktiskt MB åkarna. En bekant sitter och svär om någon kör om hans MB och säger att de får ju för fan visa respekt för han har ju faktiskt en MB... Sen ökar alla MB hastigheten när man hunnit upp dem på motorvägen och ska köra om.

Det är ju så att de som gillar att köra och att åka bekvämt åker ju BMW för det finns ju nästan inga bilar som kan jämföras med BMW. BMW = körmaskin. Det säger ju alla biltester. Är det då konstigt att det är många som kör som de gör med en BMW? De har ju oftast köpt bilen för att de gillar att köra.

/David
wolv: Jag som trodde Runar körde en 530...

www.malte-racing.com
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
MalteK: Det kanske han gör numera. Men i den artikeln så stod det att han körde 528.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
tamer_bmw: Stod det verkligen BMW i artikeln? I så fall har de redigerat bort det nu för jag kan inte hitta det...

Antingen har någon klagat eller så läser de kanske BMWPower :-)

/Fredrik
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
I papperstidningen stod det faktiskt att bilen var en Saab 90...
Hejsan...

Jag har hittat tre artiklar ang. Runar el. Carola, dock var det ej i dessa utsatt vilken bmw modell de hade vid de olika olyckstillfällena... men det är väl inte så där jättekonstigt att bilsorten nämns? eller? Visst i den sista länken är det lite konstigt... men whatever där finns så mycket att reta sig på här i livet, det kan väl inte vara så kul att vara "uppretad" hela tiden... så boys let it go!

Litá länkar:

Carola krockade med Runars bimmer.
Länk

Runar tagen för fortkörning i bimmern.
Länk

Titta i denna artikeln, längst nere så är där en ruta med: De har också kört för fort...
Länk
Den enda bilen som är namngiven är bimmern...
dr
48
dreed
316 -95
hmmm ja du wildcatz...
vad som slog mig var väl inte så mycket at det var just bmw som nämndes (dock är det fånigt oxå!) utan de små irriterande orden före/efter: "stora bmw"; "BMW, värd över 600 000" "stora Mercedes" "i sin specialtrimmade BMW"

är detta ett fall av den svenska svartsjukan måntro???

Somliga säger Bogseras Med Wajer... Jag säger hellre Bogseras Med Wajer än köra Torslanda traktor... ;-)
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Snackade lite med en trafipax här i Södertörn för ett tag se´n. Han sa att "favoritkunden" är ung kille med BMW.....

/Kristian
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Denna 23-årige man från Fränsta omkom idag i en bilolycka och det står inget om BMW. Kan man då ta för givet att det var ett annat bilmärke!? Nej, det kan man knappast. Tänk alla gånger media tagit upp bilolyckor och det inte nämnts något om bilmärket över huvud taget... Nu lägger vi ner detta, eller?

Länk

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.