AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.637

Åtgärd mot studsande bakvagn, M3 e36?

Ma
80
Marcus Källstrand
M3 -94 Banbil
330i xdrive touring M-sport -17
Hej!

Har på sistone märkt att min bakvagn studsar ibland om bilen varken släpper vilt eller greppar. Har precis bytt topplagringar bak och dämparna tyckte jag var i bra skick. Inbillar mig att det borde vara bärarmsbussningarna som börjar bli dåliga? Någon som har erfarenhet av detta?
Be
36
Benker
E46 M3 Coupe -02
jag har haft 2 bmw som uppfört sig så, endast vid launch, dump av koppling. Riktigt irriterande, pinsamt och känns inte bra. Eftersom jag i princip aldrig kör på det viset så gjorde det mig inget och båda bilarna var för övrigt bra i chassi såpass att dom dög åt mig och lite mer aktiv körning =) enda sättet att få bakvagnen att sluta hoppa var att släppa på gasen och sen på gasen igen.

Nu fick du inget svar på din fråga men jag skulle tro att det är dämparna som börjar visa sin ålder.

Någon som vet eller har liknande erfarenheter skriv gärna för jag är nyfiken på vad detta beror på.
Ma
80
Marcus Källstrand
M3 -94 Banbil
330i xdrive touring M-sport -17
Ja, det skulle kunna vara dämparna som börjar bli dåliga. tyckte dock inte de var så dåliga men så små vibrationer/hopp som blir kanske de har svårt att dämpa.
Hade samma symptom på min m3.. Fick tips här på AP att kolla bussningarna i bakvagnsbryggan, minns dock att jag tyckte att mina inte såg särskilt slitna ut men provade aldrig byta utan undvek problemet istället :) En polare hade samtidigt en M5 E34 med samma symptom så verkar inte helt ovanligt även på andra modeller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.