|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har rivit ner dörrsidorna på bilen, tänkte att jag kanske kunde lösa ett annat problem samtidigt.. Har ett Defa-larm med fjärr.. och när jag låser bilen så låser den upp direkt, så jag får låsa igen, då förblir det låst.. Att det är något el-fel någonstans har jag klart för mig, frågan är bara.. vad kan det bero på? Någon som hört något liknande? | |
|
Exakt samma problem hade min far på sin 735i. Då var det en säkring som var problemet, men det tog ett bra tag innan man kom på det. Det var bara av en slump att han bytte den. Prova, det kan fungera. Annars är det nog något mer komplicerat skulle jag tro. //Schnitzer |
|
|
när du låser så kolla så alla dörrar låser sig. jag hade samma fenomen ungefär på min att den låste upp sig då jag låste och det var för att centrallås motorn på passagerar fram krångla och låste sig ibland ej på de första försöken. och då låste de andra dörrarn aupp sig. |
|
|
Om en av dina centrallås motorer är ur funktion och står i öppet läge så beter sig bilen så här. Kan ju säkert finnas fler anledningar.... Men jag har detta problemet på min då motorn till skuffen är kass så där får jag alltid öppna/låsa med nyckel. Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Hmmmm, jag tog visst för lång tid på mej å skriva.... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Hmm, och hur katten ska man ta reda på om centrallåsmotorn e väck? :) Glömde att säga att ibland så slutar den muppa sig, och låser på en gång.. händer dock sällan, och när det händer så funkar den normalt i några veckor. Schnitzer: Vad var det för säkring? Inga vanliga säkringar är trasiga.. har larmet några egna säkringar, och var hittar man sånt tro? |
|
|
SunKi: Ok, är inga vanliga säkringar trasiga så tror jag inte att det är samma problem som jag har varit med om. Det skall ha varit en vanlig säkring. //Schnitzer |
|
|
Hur mkt kan man tänka sig att en ny motor kostar? Och hur tar man reda på vilken motor som e pajj? |
|
robbanl |
Det kan vara så enkelt som att en av motorerna kan sitta löst. Har haft det problemet på en m5-a. Lossade dörrsidan, fram me verktyget drog åt en bit och vips funkade som nytt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.