|
|
|
|---|---|
Perkka |
Hej, än fast man vrider reglagen på fläkten till kalluft så kommer d varmluft?! Både uppifrån & nerifrån.. Men om man bara kör fläkten "rakt framifrån" & inget annat, så kommer d endast kalluft (om man ha vridit reglagen till kalluft givetvis) *kliar sig i huvvet*... Hur kan detta uppkomma? Vi ha ju bytt 2st jäkla ventiler i värmepaketet, dock utan resultat som till synes.. För d e ganska jobbigt me värme nu i sommarvärmen (oj, va roligt d lät!) Tacksam för svar Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
Perkka |
Verkligen ingen som vet :( Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
Du kanske inte har spänning till värmeventilerna. De skall ha 12 v annars är de öppna (= full värme). Från ventilerna går det en kabel till en 3-polig kontakt med gemensam +12V och 2 poler som "jordar" via elektroniken (pulsar av & till). En nödlösning (för att slippa bli kokt/stekt)är att jorda dessa 2 poler (till chassiet tex.)det skall då klicka till i v-ventilerna. Har du inte +12v på ett av stiften kan det vara en säkring som gått. MVH Stefan |
|
|
Kolla mekartips , hur man rengör värmeventilerna, (kolla även lödningarna). Jag rengjorde mina värmeventiler och fixade en lödning samtidigt , tydligen den brustna lödningen som gjorde att jag fick konstant värme på ena sidan av klimatanläggningen...Nu funkar allt perfekt! "It's furious to be fast!" |
|
rsarits |
På 520 -88 (E34) så är förhållandet det omvända, ventilen stänger vid spänning på, jag hade problem med en ventil där det var kortslutning i spolen = full värme hela tiden. På en annan så kärvar ventilen så den orkar inte stänga helt = lite värme även när den står på kallt. Micke |
Perkka |
Jaha, tackar så mycke för svaren.. Ska kolla om d e nån säkring som ha gått, lr om d e nån kortis.. Men visst kan man mäta om värmeventilerna har/får 12v?! Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.