|
|
|
|---|---|
|
vad är en rimlig kostnad för ett sådant jobb? Vi har fyra bra vinterdäck på 2 ok plåtfälgar och 2 på apdåliga. Är det värt att lägga om de två dåliga däcken på plåtfälgarna som sitter på nu? Resultatet skulle i så fall bli lika däck på alla fyra fälgarna men eftersom fälgarnas utseende skilljer sig skulle det vara olika fälgar fram och bak. Bilen det handlar om är morfars framhjulsdrivna toyota från 97. | |
|
100:ing per däck känns skäligt. |
|
| var väll nått sånt jag tyckte verkade rimligt också, men grejen med att ha två olika fälgar då? Inget som försämrar bilens egenskaper eller som bilprovningen/polisen inte gillar? | |
|
Så länge du har likadant på samma axel så är det inga problem. Det är ju dessutom många som kör med bredare (både däck och fälgar) bak än fram. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Tack så mycket! Då kör vi på det. |
|
|
Jag tror det blir svårt att få jobbet gjort för en 100 per däck tyvärr. Men det kanske går. Beror säkert på i vilken del av vårt avlånga land man bor. Jag fick betala 250 per däck. I Stockholm då. Det ska ju balanseras och grejas lite oxå. Så länge fälgarna inte är skeva och är menade att sitta på bilen i fråga så spelar det ingen roll om dom är lite ofina att se på :-) Går även att smälla dit en enkel navkapsel så döljer man effektivt det fula. Niklas Fransosen |
|
| 150 spänn per däck (inkl montering och balansering) är typ standardpris med plåtisar om jag förstått saken rätt. För alufälgar blir det dyrare, och >= 18" blir det ännu dyrare (normalt 220-250 spänn per däck). | |
| Finns flera i Malmö som gör av- samt påmontering o balansering för 75 kr/hjul. Fråga en biltvätt de brukar veta vilka firmor. | |
| 75 :-/hjul, då lär det knappast vara ett företag med F-skattsedel. Borde vara en förlustaffär. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.