AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
20.387

"Fix it" lack-penna?

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Såg idag för första ggn reklam för en "penna" som man kan dölja repor i lacken med. Den heter "Fix It Pro". Någon som testat denna eller nåt liknande och kan rekommendera?

Jag har några smårepor som inte är värda att lämna in bilen på lackning för men det är för pillrigt att fylla i dem själv med lack...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Känns ju nästan för bra för att vara sant Länk

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Då prövar vi länken igen: Länk

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sån där TV-shopsliknande reklam där dom slänger med diverse bonusprodukter känns ju inte direkt seriösa så man har ju lite svårt att tror att pennan funkar lika bra i verkligheten som i deras show...

___
//Ulf
Jag kollade lite runt om på nätet. Det verkar som om man fyller upp repan med en sorts klarlack. Därmed syns den mindre.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jag hittade också lite mer info nu. Nån som testat och tyckte det var "sådär". Som jörgen skrev så fyller den i med klarlack men det syntes även var man dragit pennan så man kanske bör polera en hel del efter att man använt pennan..
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Googla lite så finner du att vissa har köpt pennan för så lite som 12 kr via ebay. Tv-shop ville ha 399 kr! Det känns som samma marginaler som på kaffe ;)

Mvh/ Niclas
Ma
3
Madwolf
335d coupe -08
Har provat.Kunde lika gärna lagt pengarna på vattenfast tuschpenna.
Det var iofs några år sen så kanske det har blivit bättre.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har prövat en liknande produkt från USA.

Om ni handlat guld eller silverpenna här hemma så är det samma produkt som dom slängt rätt färg i.
Färgen i den jag hade var lika tjock som den i BMWs egna lackstift och pennans stift på tok för tjockt. Blev bara scheisse av det :-/

Köp lika gärna lackstiften hos BMW, stjälp upp lite färg i ett litet lock, späd ut med förtunning och skaffa sen en tunn tunn hobbypensel och fixa repan. Kanske inte exakt i den ordningen, men ni förstår principen.

Nu beror det ju även på vilket resultat man far efter men jag tycker man kan spara pengarna på att skicka efter från USA.

BMW har även ett litet polerkitt med slippapper som man fäster på en liten hållare och sen en rubbing och en polish som funkar bra om man har fixat en liten större skada. Typ ett vanligt stenskott då.

Niklas

Fransosen
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Provade konceptet på skoj på en Mazda och konstaterade att pennan var S.K.I.T. Köp inte blir mitt råd.
Satt o studerade reklamen idag...alltid lika fascinerande. Misstänker att det handlar om repor i klarlacken, som man kan polera bort....Det säger de ju egentligen i reklamen...fast där handlar det ju om repor som "tar en halv dag att polera bort"!!! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.