|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| JG>> vad är vittsen med att äga men inte köra, gör som alla whiskeyproffs.....köp två flaskor, spara en för lagring och drick upp den andra och NJUT! | |
| Tog ut min M3 e46 i fredags, strålande sol och sopade vägar, en härlig känsla att få köra igen. står ju och myser i garaget till nästa helg | |
|
bomis: haha, ja, det hade fan varit nått de. jag har den egentligen för samlings skull, men en till i lite rejsigt skick hade inte varit fel. överladdning är en kompensation för flödesmisstag |
|
|
Har du ringt runt och kollat med alla f-bolag? Min svenksålda M3 E46 -04 kostade ca 10.000:- på mig/helår, 26år, helförsäkrad, 1000 mil/år hos BMW original med 4000:- självrisk, hade blivit 9000:- med högsta självrisken. BMW original var billigast. |
|
| JG>> har du några bilder på dina rariteter? :) | |
|
raritet o raritet...men visst dom är inte jätte vanliga och fina org bilar är väll ännu ovanligare, många pajjar med turbo och massa "tivoli-tillbehör" =) jag har lite bilder på: Länk ska ta lite nya i vårsolen på den nu snart. nån av dom andra finns oxo där, men en hel del av oplarna och e28 har jag inte orkat plåta, ännu, den ena 535an är lite nerplockad för renovering för tillfället överladdning är en kompensation för flödesmisstag |
|
| Kan också rekommendera BMW original försäkringar. Sänkte min årkostand med 7000kr. var REGÄLT mycket billigare med dom. | |
| JG: Har kollat min sista faktura från TH betalade 3504kr för helförsäkring /år det som skiljer oss är att du är 40 år äldre än mig. | |
| Jag menade yngre | |
|
phoenix m3: ja, jag har kollat alla bolag som finns tror jag, bmw if märkesförsäkring kostade 20k om året. trygg hansa var billigast eftersom jag har olycksfall/liv, grävmaskin och bilsläp hos dom. det blir nån tusing billigare om jag hade flyttat villa/hem till dom oxo, men dom har ingen försäkring för lantbruk tyvärr. men det hade typ blivit runt 10k. sysav: ja, 40år är en hel del skillnad, det går ju inte att sticka under stolen, konstigt att dom tar betalt överhuvud taget =) dom borde ha ganska låg skadestatistik på 70åriga ägare av bmw m5 e34. har du haft bilen sen ny eller? |
|
| Har ägt bilen i 10 år. är till salu 13900 mil toppskick | |
|
Min har inte varit ute sedan 2006 :-( Skall skärpa mig i år.... "en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.." Mvh Jocke W |
|
| Varför inte ute sen 2006 ? | |
| Har inte blivit så... precis tagit en tur nu! :-))) | |
|
Hoppas att Alpinan kommer ut på en första tur under maj. Men mer troligt är under juni. Men den som väntar på något gått... München |
|
|
På torsdag/fredag görs det ett oljebyte på min, sedan ska den ut på premiärtur! Jag är SJUKT sugen nu ^^ ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.