AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
833

Halvljusjusteringen trasig

Ra
15
Rave
525 TDSA Touring -93
Hej

En halvljuset lyser för lågt och insatsen är lös. Jag antar att det är något i justeringen som har lossnat!

Jag har sökt men hittar inte riktigt något bra "mektips" eller instruktion för att ta i sär och laga det. Jag vill ju inte bryta sönder en massa clips eller nåt i onödan!

Någon som har tips?
Bilen är en 540iT E39 -97.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det tråkiga är att det är en liten plastdetalj som ofta spricker och ljusbilden "ramlar ner". Det roliga är att på pre-faceliftbilar är det en lös detalj som kan bytas utan att man måste byta hela insatsen. Om du letar vidare på forumet så har dessa delar funnits i metall (alu ?) och fanns att köpa i UK. Hasso kan det där annars.
Bm
69
Bmw e34
Bmw 540IA -98
Bmw 320I -95
Det e justeringssruven som har spruckit 99% händer typ alla. Sök på youtube finns filmer om detta och även massa mektips på internet. Man plockar av lampglaset och sen byter man justerarmarna som är i världens känsligaste plast ;). Köp nya förbättrade på bmw (400kr) eller beställ från ebay ska finnas i metall också. Det är bara armarna som byts har själv gjort det. Om inget annat är kasst, men detta är det vanligaste problemet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.