|
|
|
|---|---|
|
Hej En halvljuset lyser för lågt och insatsen är lös. Jag antar att det är något i justeringen som har lossnat! Jag har sökt men hittar inte riktigt något bra "mektips" eller instruktion för att ta i sär och laga det. Jag vill ju inte bryta sönder en massa clips eller nåt i onödan! Någon som har tips? Bilen är en 540iT E39 -97. | |
| Det tråkiga är att det är en liten plastdetalj som ofta spricker och ljusbilden "ramlar ner". Det roliga är att på pre-faceliftbilar är det en lös detalj som kan bytas utan att man måste byta hela insatsen. Om du letar vidare på forumet så har dessa delar funnits i metall (alu ?) och fanns att köpa i UK. Hasso kan det där annars. | |
|
Det e justeringssruven som har spruckit 99% händer typ alla. Sök på youtube finns filmer om detta och även massa mektips på internet. Man plockar av lampglaset och sen byter man justerarmarna som är i världens känsligaste plast ;). Köp nya förbättrade på bmw (400kr) eller beställ från ebay ska finnas i metall också. Det är bara armarna som byts har själv gjort det. Om inget annat är kasst, men detta är det vanligaste problemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.