|
|
|
|---|---|
|
Kanske ett I-landsproblem... Jag har en 750 som jag kört med till och från de senaste 8 åren ungefär, det har blivit mindre och mindre och bilen har börjat bli lite väl "risig" en massa småfel, typ att den drar tjuvström, glapp i framvagn, små lackbubblor lite här (omlackad någon gång) och var+ genomrost nedanför tanklocket och rostiga skärmkanter bak. Även lite bromrör bakunder börjar se tråkiga ut. Fördelen: mycket utrustning, går mycket bra i motor och låda. Granitsilvermetallic och svarta sportsäten. Faceliftinredning med trä även på askkoppen fram, och intarsialisterna som är väldigt fina. Plus att det fortfarande är lite svag doft av dyra cigarrer om den stått ute i varmt solsken, det tillhör ju! Jag funderar på att ge upp denna bil och ev ha den för reservdelar.... Och istället börja köra med en annan bil som efter vad jag minns bara behöver byta framruta och få igång hastighetsmätaren för att bli besiktningsbar (typ givaren i bakaxeln eller kontakten där) Denna bil är väldigt fin inunder och har dubbelglas och PDC. Denna är istället Svartmetallic och grå sportsäten, vilket jag tycker är lite tråkigare, men det funkar. Dessutom är det samma färgkombination som Alpinan vilket är lite kul, dom är väldigt lika så de flesta ser inte vilken bil jag kör med isåfall. Såvitt jag kan bedöma kommer jag inte köra E32 på vintern i framtiden utan då blir det någon bil som kan rota bort utan att det gör något. Men om jag då slutar slite på min grå E32 så kommer den bli ståendes och få tyna bort, eller så får jag bara lagra den tills någon vill ha den eller tills jag behöver delar. Lite tråkigt på en "ganska ok" bil Den är väl i princip osäljbar eftersom den blivit såpass risig? Mer värde som reservdelslager för mig antar jag. Dessutom har jag ju en till bil med samma färg som kanske behöver delar någongång, men den är aldrig vinterkörd så den är ju rätt frisk i plåten. Men den saknar inredning så sportsätena får ju hamna i den så småningom fast jag har ju ytterligare en bil med komplett inredning men det är manuella säten :( Någon som har synpunkter? När är det dags att ge upp en E32? Helst skulle jag ju vilja göra mig av med någon för att få plat att köpa något nytt, men det tar emot... /Mats J | |
|
man säljer inte e32 man köper ;) jag skulle nog ha valt den svarta efter vad du skriver så verkar den bilen ha de som behövs för att bli riktigt fin,ha de vi hörs bromsen är fartens värste fiende |
|
|
Förstår att du får beslutsångest Mats, när du ska välja vilken bil du ska kör med. I din situation hade jag självklart valt Alpinan! ;) Kan du berätta lite om Alpinan, hur är den att köra jämfört med "vanlig" V12:a!? Är det samma motorvolym som M70? Hur många hästar? Drar den mer soppa jämfört med vanlig V12? Väghållning? Vad jag förstår är det svårt att få tag på beg. Alpina i Sverige idag, speciellt V12:an då. Det stod en Alpina här i stan (Västerås) för drygt 1,5 år sen, men det var en V8 tror jag (B10 beteckning). Kom inte ihåg vad det var för årsmodell, men gick för 90 slängar! Hörde av en bilhandlare att numera kommer tyskarna till Sverige och köper upp våra BMW eftersom dom är billigare än i Tyskland. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Alpinan är på 5l, 350HK. När jag körde en -91 B12 så upplevde jag den som ruskigt rå. Sälja alla dina bilar och kör runt med B12an och serva den som sig bör. Det tror jag du får ut mest av. |
|
kenneth 64, jag vet att man bara köper, men tillslut blir det fullt... Och att överge ne grå gammal kompis efter åtta år är hårt... Men kanske tvunget... Theobald : Jag tycker Alpinan är för fin och för ovanlig för att ha som bruksbil på sommaren, Samma M70 på 5 liter men uppskrämd till 350 hästar så den är lite vassare. Soppaförbrukning har jag inte kollat. Men det är väghållningen som är den stora grejen om du frågar mig! Ligger som en limmad tegelsten på vägen, ganska gött i kurvorna. Efter vad jag hört finns det bara tre st E32 B12 i Sverige så dom är väl rätt ovanliga. Om den skulle säljas gissar jag att det blir till Tyskland för att få bäst betalt. maverik_750rr: Du har väl den där intelligenta kommentaren som jag inte vågar visa för min fru... Hon hade blivit alldeles för glad om jag sålde tre bilar på ett bräde... Men det är ju den enda intelligenta lösningen. Men jag är för sentimental och snål för att sälja dom andra bilarna, man får inget för dom så man kan lika gärna slita på dom och skrota dom sedan, eller kanske någon överlever tills dom blir så sällsynta att värdet ökat lite så man kan gå lite plus på dom? Men om jag städat bort några bilar på tomten kan man ju genast börja leta efter nya... eller ta hem min Thunderbird -60 från långtidslagringen och göra klart den... Mina barn har aldrig sett den igång, bilen har stått i tolv år eller nått liknande... Hmmmm... /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.