|
|
|
|---|---|
|
Jag såg min gamla S5a en 09a som är till salu till det facila priset av 390tkr. Nypris var 634 tkr Det börjar helt klart bli köpläge av stora motorer. Vad har ni för drömmar? Vad skulle ni vilja ha? Länk //Stefan Mina bilar:Länk | |
|
För mig som kör så lite är det perfekt. Får fina bilar till småpengar. Har tankat Volvon 2 ggr sedan januari så ekonomiskt är bensin småpotatis för mig. ------- //Lövet |
|
|
Kombinationen ny, modern snål bil som brukis och entusiastbil med stor motor blir allt enklare ekonomiskt. Men aldrig förr har väl motorstarka bilar haft så dåligt andrahandsvärde? Oljekrisen möjligen undantagen. Inte bara att soppan börjar bli riktigt dyr, det börjar också bli "omodernt" och inte helt okej rent socialt i alla kretsar. Det man också kan säga är att de stora motorerna börjar bli ruskigt effektiva. Speciellt de turbomatade. Bilar med upp emot 350-400 hästar som drar under liter milen. Väldigt imponerande. Personligen är jag lite småtrött på de moderna bilarna. De är för imponerande på många sätt. Oavsett om det står RS, M eller AMG på bakluckan. En Pagoda eller 911 från 60-70-tal eller varför inte en 3000 CS? |
|
|
Om man tänker bmw ligger väl m6'an ganska bra till... :) Börjar ju knalla ner till schysst prisläge. |
|
|
Sen får TS inte glömma att AUDI rasar i pris ;) Jag har nu fått erbjudande på en helt ny RS5 med 400mil och full spec inkl 20" för 650k (Ej demo bil utan ägd o beställd av han som säljer den nu) o ny priset på den låg på 1.050.000 :0 Men visst har stora motorer sjunkit i pris, jag tror att folket fortfarande är lite okunniga o skräms så fort man säger V8. Men dagen V8 är nog fan snålare än gamla 850glt med automat eller Saab 9000 automat etc. Eller har jag fel? :) Jag själv körde en diesel när jag pendlade 14-20 mil om dagen men nu bor jag 7km från jobbet så då köpte jag en 335:a men den fanskapet ligger på 10,8L/100km jag hade räknat med minst 16,0L |
|
|
3MW: Man skall tänka på att en "basutrustad" RS5 ligger på ca. 700´ med normal rabatt... MVH Christofer |
|
|
3MW; Det låter onekligen som ett bra pris. På min offert som jag var så nära att signa så var nettopriset 712 tkr med den viktigaste utrustningen. Bilen är tämligen välutrustad från scratch. Nav, 20tum, div småplock mm. Dessutom är V8an ganska snål. Men ett helt klart ett bra val. 400 mil är ju inget:) Crille82; Du får rimligtvis mellan 10-12% i rabatt så det stämmer ganska bra. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Själv har jag gått och köpt mig en lupo 3l som drar 0,37 halv hård körning:) Sedan kan man njuta av M5an som drar 1,3-2 liter milen:) Jag har nu en av de snålaste och en av de mest törstiga bilarna på marknaden för tillfället! Mvh. Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.