|
|
|
|---|---|
| jag har ett trasigt parkeringljus v-sida.hur gör jag för att komma åt fästena,så jag kan lyfta ut lampinsatsen. | |
|
Ta bort framhjulet och skruva loss innerskärmen. Då är det görligt att komma åt. Länk På högersidan går det att nå uppifrån också, men då ska man känna sig fram och veta exakt vad man gör. Från hjulhuset så ser man. |
|
|
Kan säga att de e jäääävligt svårt att nå uppifrån om du ska pricka rätt på dem små torx skruvarna och det gör du inte hur som helst. Dessutom sitter dem under strålkastaren så det är inte att föredra vill jag lova. Skruva isär främre kåpan på hjulhuset som bilderna visar på länken. Det är ca 10 skruvar strl 8 och en plastskruv strl 10. Tror det är 2 eller 3 skruvar på skrap läppen som är under fronten och 2 eller 3 under bilen. Du ser vilken som är till den halvan. Sen är det 3 längs skärmen, en ovanför och en under stötdämparen där även plastskruven sitter. Sen drar du ut allt bara. Låter mycket och jobbigare än vad det är, går fort och är enkelt som sagt. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.