|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 318 2002 brukar ibland pendla i varv vid stillastående, från 500 -1500 varv och sedan sjunka snabbt. Detta sker med några sekunders mellanrum. Själv har jag ingen aning vad detta kan vara så därför vänder jag mig till er kunniga. Sedan har jag ytterligare en fråga, när jag släpper gasen vid växling så hörs ett skrammel ljud någonstans i området från motor och ner under chassi. ljudet kan jämföras med ett litet hål i avgasrör. Kanske ni vet vad det ev kan vara och om det har något i samband med frågan jag ställt ovan. Tacksam för alla svar som ges! | |
|
Ang pendlingen så kan jag nästan garantera du har läckage/sprucken insugs bälg. Den tar tjuvluft. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Skrev nyss ett inlägg om ett liknande problem. Kolla här Länk och här Länk. //Göran |
|
|
Clintan66: intressant, ska kollas upp imorgon Bmw_4wd: vet ej om första länken matchar mitt problem men däremot andra länken om spjället är något att kika på. |
|
|
Idag så körde jag startgas runt om insug o bälg utan något resultat. Fortfarande knackningar och bilen skakar och tomgång vid stillastående pendlar från 500 till ca 2000. Åkte till verkstad för diagnos och inget dök upp på datorn. Killen från verkstan tyckte att något gör att spjället ändrar sig för att öppna. Själv är man ur usel på sådant. Jag blir tokig snart då jag köpt bilen för 3 veckor sen och bilen i sig är 318 2002 n43 motor med 10k på mätaren. All hjälp mottages innan man lämnar in den för sökning då det kanske kan vara något jag skulle kunna göra själv så slipper man dyr arbetskostnad. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.