|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min 535a - 91. Den har stått i någon månad och innan jag ställde den fungerade den precis som den ska. Men nu när jag tänkt börja använda den igen så blir det ett övertryck i kylaren, vad kan detta bero på och vad kan man göra åt det? Tacksam för svar ! | |
|
Hur yttrar sig det? Kokar det över i påfyllningslocket? Ingen fläck under bilen efter den har stått? När det finns en luftblåsa någonstans i systemet som expanderar vid värme pyser det ut via locket. Titta efter ev. läckor, fyll på systemet, lufta med skruven på kylaren och ev. har du en luftskruv på termostathuset oxå. Full värme skall vara på då du luftar. Sedan blir det att hålla koll efter läckage. |
|
|
* Fyll på fullt med vatten * Stå i motlut, så mycket motlut som möjligt. * Full fräs på fläkt och värme * 1500-2000 varv på motorn * Låt det rinna genom luftningsnippeln ett tag, det är inte klart så fort det kommer vatten * Avbryt vid minsta misstanke om kokning eller överhettning :) Ställ bilen plant och gör om hela proceduren igen Sen gör du om det en gång till bara för att vara på den säkra sid -:¤Robban¤:- |
|
|
@Smeagol, snygg copy paste av min fina guide, jag är smickrad ;) Länk |
|
|
Ta ur termostaten och koka den för o se om den öppnar? Byt? Har du vatten i oljan? om inte så är de antingen termostaten som inte öppnar eller luft nånstans. |
|
|
Jag fick exakt samma fenomen på min M30 i 635,då var det viskokopplingen till fläkten som givit upp. köpte ny på ebay.de för 330kr ink frakt hem i brevlådan. Mvh Jonas B. |
|
| jag har prövat att lufta och allt med lutning och det gick bra till en början men efter en dag så stod jag på tomgång när jag kommit till min parkering där den började trycka ut vattnet ur övertrycksslangen tror jag att den heter, sittren vid påfyllnings locket. har provat o göra om allt utan framsteg. | |
| Var stod temperaturmätaren på då det började pysa över? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.