|
|
|
|---|---|
| Hejsan alla @Autopower, ny här på forumet och tänkte höra om ni har några svar på mina problem gällande min 318i från 91 (tysk importerad) , det är så att bilen blir väldigt varm på lägre varvtal, jag var tvungen att köra i 2an på 50väg för att bilen skulle hålla sig bortom det röda på temperatur mätaren, sen så finns det ingen värme ur kupéfläkten och den går ganska ryckigt, någon som har några förslag på hur jag ska gå tillväga? | |
|
1. När sånt där händer stannar man bilen, man växlar inte ner ;) 2. Kolla vattennivå 3. Byt termostat 4. Byt vattenpump (om inte termostatbytet hjälpte) Check! |
|
| Fyllde på vattnet under fredagen, var lika lite som när vi först fyllde på idag, och senare på kvällen hade det försvunnit ytterligare, den ser inte ut att läcka någonstans och oljan är fri ifrån vatten | |
| kan det vara en luftficka nånstans månne? | |
|
Du har en liten läcka någonstans i: - en slang - en o-ring som tätar ett vattenrör på motorn - kylaren - luftförvärmningen i insuget - topp/toppackning Slangar kan läcka via en spricka i inre tuben mitt i slangen och sedan via korden ut till ena änden. Inga synliga skador in- eller utvändigt. Lurigt. Sprickor jan ha den egenskapen att de öppnar sig först när vattnet är varmt eller tvärtom att de stänger sig av värme. //Göran |
|
| Haha, dum som jag är, jag trodde aldrig att det skulle vara under mattan i passagerar sätet då det inte luktade glykol i bilen, men ack så fel jag hade! lyfte på mattan och dyngsurt var det! inte på sidorna någonstans utan endast under mattan. Värmepaketet som pajjat kanske? | |
|
När min 325a -92a fick samma problem som dig hade jag luft i hela kylsystemet. Räckte med att lufta, sen var det bara tuta och köra =) Men du verkar ha både luft och läckage. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.