|
|
|
|---|---|
|
hörde att man kunde köpa något medel och spraya på utan på instrumentpanelen så kom ev, pixlarna tillbaka. Någon som vet vad man kan köpa sådanat medel ? | |
| Hehehe, hörde du det på sista april eller ? :) | |
| haha, nej men jag läste det här på forumet bland trådarna, så det är mer en tanke bara om det finns något | |
| Det finns en GDS-guide här på forumet som beskriver hur man går tillväga.. Självklart måste du plocka lös mätarhuset, men det har diskuterats fram och tillbaka om det är en bra eller dålig operation att genomföra. Har själv testat och kunde konstatera att vissa pixlar mycket riktigt kom till liv igen men bara för att slockna igen efter några veckor.. | |
| får se om man kan få tag i en beg del istället och byta ut mot den gamla om det inte kostar för mycket | |
|
Läs denna diskussion: Länk Jag tror att den bästa lösningen på pixelfel är att beställa ny zebtrastrip från pixelfix.net, kostnad ca 300kr. Tycker det är lite förvånande att inte detta lyfts fram tydligare här på Autopower tidigare, osäker på varför? Det man dock bör vara medveten om är att själva installationen är lite känslig och riskabel (jag har dock inte försökt själv ännu). |
|
|
Den allra bästa lösningen är faktiskt att låta någon byta displayen. Dom finns i Stockholmstrakten och Göteborgstrakten och det kan utföras medan man väntar. |
|
|
jesplind: Klart det är bäst och enklast. :-) Men ibland kan det ju vara en tillfredsställelse att göra något själv och spara pengar? Ungefär samma sak som om man mekar med bilen eller tex utför servicen själv jämfört med att lämna in den? Kostnad för en ny zebtrastrip ca 300 kr inklusive frakt. Att lämna in den verkar variera väldigt mycket i pris, hört allt från 2000 - ca 5000. Men nackdelen är som sagt att operationen är lite riskabel och att det kan gå åt h (frågan är dock hur riskabelt det egentligen är om man är nogrann). Orsaken till att jag väckt liv i de här trådarna är bland annat att jag ville få reda på om någon själv provat byta ut den här zebrastripen, folks erfarenheter. Det har ju förekommit ett antal suspekta tips här för fixa pixelfel, tycker det var på tiden vi började bli lite konkreta för detta extremt vanliga problem. ;-) |
|
| jesplind: Vad menar du förresten? Låta någon byta hela displayen? Inte bara själva zebtrastripen? Enbart själva displayen eller hela instrumentet? Vilka företag i Stockholm är det som du känner till (som nu är aktiva)? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.