AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.445

Centrallås vänster bak fungerar inte efter säkringsskifte [E90]

Mr
23
MrBR
520d Touring -15
Hej!

Jag fick panik i förrgår när C-låset i princip gick helt sönder med undantag för bakluckan. Efter att ha läst här, vilket jag alltid gör, hittade jag felet (Länk som visade sig vara en trasig säkring (57).

Efter att jag bytte den och drog pluspolen från batteriet en kort stund verkade det som om allting fungerade igen. Min lycka blev kortvarig när jag insåg att låset på vänster bakdörr inte fungerade. När jag låser bilen med centrallåset ser jag att den låspinnen på vänster bakdörr åker ner någon millimenter, men sedan går upp igen. Bilen tror dörren är låst eftersom larmet går när jag öppnar den.

Någon som kan tipsa om vad jag bör göra innan jag lämnar in den??

Min egen lite ologiska spekulation var att bilen inte tappade radiostationer samt klocka och att jag därmed hade av pluspolen "för kort" stund. Det låter väl orimligt.

Ett stort tack på förhand för alla svar och nyttig hjälp man får här!

Mvh
Björn

160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
fick du någon lösning på detta?
Mr
23
MrBR
520d Touring -15
Jepp. Låshuset på ena dörren bak hade lagt av och därmed utlöst säkringen. Bytte låshuset för en tusing och sen var det klart. Det var ett tag sen dock. Sålde bilen för några år sen. Mycket bättre än min nuvarande E61, men det är en annan diskussion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.