|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag behöver lite hjälp om man ska eller inte ska köpa denna bil--- BMW 735 iA V8 (272 HK) E65 -03 se Länk Länk Bilen har gått över 20.000 Mil. Det är de jag är mest orolig över. Men min tanke är så länge bilen är servade enligt bmw's rekommendationer ska det väl vara OK? Jag har aldrig ägt en 7 serie, Bara 5 serien och X serien och tänkte nu prova på nått nytt? Är det något speciellt man borde tänka på vid köp av en 7 serie? Väldigt tacksam för svar =) Heej! | |
|
Ja den har ju rullat ganska långt. Men och andra sidan så är ju priset väldigt bra. Så då är det ju helt klart värt. Priset springer ju iväg om man vill ha mindre mil. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
| Tänk på att det blir svårt att sälja den om ett par år när den gått 25'-30'. | |
|
Tack för svaren. Tydligen har det gjorts ett motor byte på bilen vid 13.000 mil. Kan man då räkna från 13.000 mil eller räknar man ändå från nuvarande milen? Bilen har gått 25.000 nu. |
|
|
Du får nog räkna med totala antal mil. Ok att motorn har gått 13000 mil men du har ju mer än motorn i bilen:) Sen är frågan hur mkt som är bytt på bilen när det gäller typ bussningar, framvagn/bakvagns detaljer mm...det skulle jag kolla upp samt kolla upp ifall växellådaoljan är bytt eller om lådan är renoverad tidigare, om inte då kan en ev. obehaglig överraskning knacka på dörren när du minst anar det. Priset kan man oxå diskutera och alla har olika uppfattningar om det men jag själv personligen tycker att 119 000:- är lite för mkt för den bilen. Försök att pruta och komma ner mot 100 000:- BMW M-POWER |
|
|
Jag håller med om att räkna totala milen. Jag kolla upp detta när dom byte motor och ringde till BMW i Göteborg där dom byte motorn på. Och det var in princip allt i motorn. Dom skulle sända mig kvitto på detta. Det här med växellåda, när är det oljebyte på den? Jag har ringt den tidigare ägaren och det var firma som har haft den som firma bil och dom sa till mig att den helt servade efter BMW's service bok. Så jag vet inte vad man ska riktigt göra. Slå till eller inte. |
|
|
Oljebyte i vxllådan ingår inte i Bmw´s service. Vill man ha oljan bytt i vxllådan får man tala om det själv mao vid service. BMW M-POWER |
|
| Okej, Tack för svaret! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.