|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte takräcke (vanligt för tak utan rails) till min e46 hardtop och använde det för att förankra den i garagetaket. Alltså takräcke på hartop. AV med hardtop från BMW. Lyft upp hartop (jobbiga) o färst den i taket mha takräcket. Blev superbra utan dyra hissar etc. Takräcket går ju dessutom att använda på andra halvan av året. Ett vårtips. Nu ska jag bara hitta en bra o prydlig klädsel att lägga runt den. Hälsar, Fredrik | |
|
Det jobbiga tycker jag är just lyftandet av och på - den är otymplig och stor och man vill göra det försiktigt. Jag köpte BMWs hiss (funkar som en markis-hiss ungefär) och det funkar bra. Nu sköter man hardtop av/på ensam. Kör in bilen garaget under HT hängaren i taket, veva lite och av/på med spännena/säkerhetbältet till HT och sen är det klart. Värt sina pengar om du frågar mej. Skidboxen till touringen hänger bredvid på det sätt du beskriver. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Hej! Hissarna är säkert klart bra. Ville hitta en billig lösning. Kräver dessutom två pers att lyfta. hälsar fredrik |
|
|
Tycker att det är fantastiskt att man får sätt takbox på hardtoppen över huvudtaget. Smart lösning Xantip, det finns en risk att jag tar efter! //Edvard |
|
|
Finns ett fodral att köpa till HT hos BMW. Runt tusenlappen kostar det men jag är tveksam om det funkar på en HT som hänger. Är mest tänkt att användas tillsammans med den golvställning som finns att förvara HTn på. Annars ett mycket smart tips. Niklas Fransosen |
|
| Det är väl bara att montera lite trissor i taket och binda fast tackräcket. Hissa ner tackräcket, fästa på hartopen och hissa upp allt med hjälp av trissorna? | |
|
Så här har jag hängt upp min hardtop,Länk Det är en universalhiss som kan skötas av en person, men det är lättast om man är två. BMW CS #5206 |
|
|
Christer, hur vevar du upp den i taket? Drar du "bara" i ett snöre eller har du en vev? E |
|
|
Om du ser högst upp i mitten på bilden, så finns en ögla, där sätter jag veven, som är en lång stång, och vevar. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.