AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.391

Bygga dubbla utblås på 530. Hur öppnar man upp dämparen?

Visa användare
53
olsson1991
525i -93
såhär ser de ut under min 530 02 e39. ljuddämparen går ut i 2 men röret fårtsätter bara från ena och är pluggat i andra. är de någo som vet hur den spluggen sitter fast ska man ha den gängade pinnen som sticker ut till något när man tar bort den tro ? mvh ola

[URL=Länk

allt under 19" är vinterdäck
Visa användare
53
olsson1991
525i -93
[url=Länk

Länk

mvh/ Anders
Visa användare
53
olsson1991
525i -93
hur lyckades du med de? fatta inte va jag gjorde fel

Det du gjorde var att länka in html taggar så att bilden skulle visats här i tråden vilket AP inte stöder. Jag städade länken tills den fungerade i en webläsare, först då fungerar det här (som länk). Klicka på respektive länk så ser du skillnaden.

mvh/ Anders
vad menar du egentligen, du vill alltså dela på original resonatorn o skära hål där fästanordningen sitter för att du ska ha rör på varje sida av kofångarn? tänk om tänk rätt.....
Visa användare
53
olsson1991
525i -93
nej nej de är inte fästanordningen de är 2 utgångar ur dämparen men de går bara ett rör ut från vänster del och från höger del har dom satt en pugg i hålet. hade varit smidigt att få ut den pluggen och sedan bara fortsätta bytta på där ifrån.

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jo, men ska du sätta dit dubbla slutrör som på M5 menar du ?
Visa användare
53
olsson1991
525i -93
ja de va de som va tanken och om nu den dämparen man ser på bilden är förberädd för detta så är de ju bara öppna den och bygga vidare men får inte ut pluggen och de ser inte heller ut som den är svetsad så fattar itne hur den sitter

gO
1.407
gOry
335i Touring
Vinkelslipen är din vän! Sen om du märker att de inte alls går något inre rör som mynnar ut där kan jag inte svara på.

Vad vill du uppnå, vassare ljud, eller är de bara utseendemässigt.
För de finns inget som är sportigt med 4 utblåst!
Visa användare
53
olsson1991
525i -93
okej. hur låter de med 4 utblås då ? de är nog mest utseendet, men vill ha lite högre motorljud än orginal med. vinner man nått på att ta bort katt? vet att de blir problem vid bes men vinner man nått på de i effekt elr sabbar de effekten något? blir ljudet vassare?

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Kan du inte satsa på en sportljuddämpare istället då ?

Larvigt att ha M5 utblås på en bil som uppenbarligen inte är en M5 tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.