|
|
|
|---|---|
|
Varför svullnar kylaren på min 330? Är det ngt känt fel eller har det varit luft i systemet? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dålig kvalitet, det händer både E39/e46 byt ut den innan den går sönder helt. Byt även kylarlocket är ju en tryckregelerventil i detta. Känns detta igen ?? Min 540 kylare när jag köpte bilen, var dock hel utan läckage Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kan det bero på frostsprängning? Löv och annat skräp sättter sig mellan kanalerna längst ner och håller vatten, när det blir kallt sprängs kanalerna isär. Har bilar som bara går i varmt klimat samma problem? mvh/ Anders |
|
| Jag sprängde min kylare på min gamla E46. Byt i tid! | |
| På min förra bil e46 325 blev min kylare deformerarad av hettan (~14000 mil) och började läcka sakta men säkert. BYT! | |
| Ja den har nog nått bäst före datum...blir en ny fr ebay.. | |
| Hur länge kan man förvänta sig att en kylare skall hålla egentligen? Om vi tar ett slags medelvärde på en normalkörd bil? | |
|
Audi 80 fr 92, bytte kylaren för 6 mån sedan sidorna hade rostat söder och trycks loss från paketet, mao allt vatten rann ut. ~35.000 mil. Bara som referens. Mvh P |
|
|
AKN har en teori som låter vettig. Det råder ju samma tryck i hela kylaren, men det verkar vara nedre partiet som drabbas. 540 brukar ha lite större bekymmer med plastdelarna i kysystemet p.g.a. lite högre systemtryck. |
|
| hbengtsson: En kylare ska enligt min uppfattning hålla bilen ut. Det är inte precis någon förslitningsdetalj. Jag fick byta min efter typ 7-8 år. Den var helt slut. Håller med hasso att det är dålig kvalitet. | |
|
Det där med "bilen ut" är en ganska svårtolkad gräns... "-Min kylare höll bilen ut. Den sprang läck efter 12 år och jag missade att motorn gick i kok, toppen sprack och bilen hamnade på skroten..." ;) |
|
| Med "bilen ut" menar jag att den fortfarande ska vara hel när resten av bilen rasar. Inte att den ska vara orsak till raset. | |
| Nåväl 894:- på ebay kostade en ny...kan de va värt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.