|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det blev bl.a ett turbobyte på min 120d. Verkstaden säger att de beställt delar (utbytesturbo från Turbotech + nytt partikelfilter, försäkringen står för kalaset) och sa först att leveransen beräknades vara framme hos dom inom 3 dagar. Super! tänkte jag. Ringde efter 3 dagar för att kolla hur det gått men då fick jag svar att delarna kommer om 7 dagar. Efter att jag ringt ytterligare en gång för att stämma av sa de att det skulle ta 10 dagar för delarna att hamna hos dem. Nu har det gått 2 veckor och jag har inte fått ett ända konkret svar när bilen kan tänkas vara klar. Någon som vet hur man ska agera i en situation som denna? Vet att det inte hjälper att tjata, men jag behöver verkligen bilen och vet inte vad en "acceptabel" reparationstid ska ligga på. Tackar på förhand! | |
| Har du lämnat in bilen till en auktoriserad BMW verkstad? | |
|
Yes, den är på auktoriserad BMW verkstad. Hur skulle ni agerat i situationen? Tack |
|
| Varför har du inte fått lånebil av BMW assistans? | |
|
För det har gått över till ett försäkringsärende. Så BMW assistansen gäller inte längre. Det är iaf vad jag fått höra? |
|
| Jag hade lånebil från assistansen tills verkstaden hade lagat bilen. Det tog 2 veckor och var också försäkringsärende. De kanske tolkar saken olika? | |
|
Det beror nog på att nybilsgarantin har gått ut, och då går det på halvförsäkringsdelens nybilsgaranti, och då måste han ha hyrbilstillägg i försäkringen för att vara berättigad till hyrbil. Har du inte det så är du väl inte automatiskt berättigad till hyrbil? Alexander |
|
|
AlexanderK, precis så ligger det till. Vad anser ni vara en "normal" reparationstid för ett turbo+partikelfiltersbyte? Som sagt, bilen har stått på verkstaden i 2 veckor idag. |
|
| Bytet tar väl inte allt för lång tid för någon som kan! Men får man inga grejor att byta med så kan man ju inget göra. Tror inte turbo är någon lagervara direkt. | |
|
Ursäkta mig men BMW mobile care är och ska vara till hjälp. Oavsett vem som betalar reparationen så bör de stå med lånebil. Bara att se till att verkstaden meddelar BMW mobile care att reparationen tar längre tid än 3 dagar, borde inte vara några problem. Ersättningsbil. Omfattning av tjänster. Vi täcker kostnaderna för ett likvärdigt fordon, till dess att reparationen är genomförd. I hemlandet upp till 3 arbetsdagar plus veckoslut; utomlands upp till 5 veckodagar plus veckoslut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.