|
|
|
|---|---|
| Grenröret på min 525-05 har spruckit... Är det svårt att byta? Klarar man det själv som hobbymekare... Verkstan skulle ha 9000:- för att byta, tycker det verkar dyrt och tänkte jag skulle försöka själv. Tacksam för tips!!! | |
| Är 9000 kr arbetskostnad, eller ingår grejerna i den kostnaden? | |
| 4500:- för arbetet, 4500:- för grenrör. Tänkte sätta dit ett beg grenrör.. | |
| kan man svetsa eller är risken stor att det spricker igen? Är det bättre att svetsa när grenröret är varmt? | |
| 9000:- är väl inte alls så farligt. tom så jag hade gått med på det | |
| Får man fråga hur grenröret har kunnat spruckit på en 05,a ? | |
| det undrar jag med.. sorgligt nog skulle det inte förvåna mig om det helt enkelt är pga kass kvalité.. vissa saker var bättre förr (: | |
|
Bör man klara själv. På en 05 bör man inte springa på de klassiska missödena med grenrörs demotering o montering för det har inte suttit där så länge. Är det inte två grenrör på dem? Har du glödjat grenröret eller? Grenrör går ju inte normalt sönder om det inte är någotfel på dem från början |
|
|
Vet ej varför det har spruckit...... 9000:- kanske är ok, bara det att nivåregleringen också har havererat så är inte sugen på 19000:- på ett bräde, därför tänkte jag försöka med en budgetvariant på grenrör. funkar det att svetsa??? Jag har inte glödgat men tror det kan ha spruckit nu i vinter, åkte 80mil på ett bräde i -30grader, kanske sprack när det kallnade igen???? |
|
![]() 13.406 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ursäkta, tillför ingenting till själva problemställningen men jag reagerar på priset - 4500 SEK för ett par begagnade grenrör? De är väl inte gjorda av Inconel och handsvetsade eller? Eller är det en sådan motor där grenrör och katalysator sitter ihop så man måste byta båda samtidigt? |
|
Det ska det stå pall för. Mer hastig nerkylning som en djup vattenpöl som kan göra livet surt för en. Fan lider med dig. Ett problem kommer sällan ensamt. Ska man ha nivåreglering så bör man inte vara fattig har jag förståt. En duktig tigsvetsare borde kunna laga röret för de bör inte vara gjort av något annat än stål |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.