|
|
|
|---|---|
|
hej jag undrar hur ni hade tänkt angående dessa 2 bilar? bil nummer 1 har gått strax över 15k mil men har mer utrustning och firman verkar vara mer pålitlig .bil nummer 2 har gått 11 mil och firman verkar lite mer suspeckt bil nr1 Länk! bil nr 2 Länk! vilken bil hade ni sattsat på ? det skiljer 4000 mil är det mycket att bry sig om? om nu båda bilarna har full service historik tackar för svar ursäkta stavningen missade svenska lektionerna :) mvh max | |
Roffa1 |
Bil nummer ett ser betydligt fräschare ut. |
| Det kan ju vara fotovinkeln som gör det, men bil nr 2 ser inte direkt fräsch ut inuti. | |
|
Jag hade valt bil 1 (den blå) då en har den nya motorn, dragkrok och i mina ögon en snyggare färgkombination. Något att tänka på är att E60/E61 kommer rasa i värde de komamnde 2-3 åren. |
|
| rick tycker du att man ska tänka om då angående E60/E61 modelerna? sattsa på nått annat ? det är ungefär dom pengarna som är i annonsena jag har tänkt lägga på bil. hur mycket mer kan priserna rasa ? | |
|
maximus81: Det kan bara du avgöra! Allt beror väl på hur länge du har tänkt att ha bilen. Men att E60/E61 priserna kommer gå ner ordentligt de kommande åren är inget konstigt då de som valt F11 som tjänstebil 2010/2011 kommer byta in de 2013/2014. Jag skulle tro att ingen av de bilarna du länkar till kommer värderas över 100 000 kr och 18 - 20 000 mil om 2 - 3 år. /Rickard |
|
| hmm fan va jobbigt att bilen sjunkar 60 k på 2-3 år .. men det är väll bara bita i det sura .. tanken är att jag ska ha bilen i många år framöver då jag snart ska bli farsa och tycker att E61 verkar vara en trevlig bil . | |
| Sjunker bilen 60k på 3 år så är det väl typ normal värdeminskning, spelar väl mindre roll dessutom om du har tänkt ha bilen en längre tid. | |
| I min värld är mätarställningen mycket viktig.Om 2-3 år har den blåa gått 20k mil medan den silver endast gått 16k, vilket gör den betydligt mer lättsåld. | |
|
Jag skulle också gott på bil nr 1. Jag tror den kommer stå sig bättre i värde. Det verkar vara ett rejält tapp värdemässigt även på 4-6 år gamla bilar nu för tiden. Det är möjligt att en 3-serie är ett bättre köp. Personligen skulle jag valt en 325d (197hk)/325i (218hk) touring. Men du kanske behöver en större bil. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Den blå har budgetdäck och skulle därför behöva nya däck enligt mig. Sen kan man väl fundera på hur bilen är skött förövrigt om man inte har råd att kosta på med kvalitetsdäck när man har en sån bil? | |
|
Det kan mycket väl vara firman som satt på de däcken om bilen byttes in med dåliga däck (ej ovanligt). Att det antyds att skicket är dåligt på den silvriga är lite modigt tycker jag. Prova själva att fota svart skinnklädsel med blixt inomhus så får ni se. Till och med nybilar med svart klädsel ser dassiga ut då. ------- //Lövet |
|
| tack för alla synpunkter det är alltid kul att höra hur andra tycker och tänker .. det lutar åt den blåa pga av motorn hade det varit samma maskin så hade jag nog tagit den silver färgade ..fortsätt gärna tycka till mvh max | |
| Skillnaden i mil mellan dessa båda exemplar är relativt ointressant. Det är skicket och utrustningen som är helt avgörande. Vår 530 (en 04:a) ligger just nu på dryga 15-tusen mil och den är väsentligt fräschare än många andra årsmodell 2004/2005 jag har sett på bilfirmor. Är bilen fräsch och finns det en bra historik så är det avgörande, som jag ser det. | |
| jag ringde och snacka med försäljaren av den blåa bmwen han sa att motorn på den hade blivit lagad för ca 40 k pga av att nått hade sugit in i motorn och dom var tvugna att lyfta toppen för att fixa problemet . törs man köpa den?? i så fall är tanken att jag ska åka och titta på den och ev köpa den i morgon . mvh max | |
|
Sitter lite rassel (DISA-spjäll) efter luftfiltret som visat sig kan åka med in i en cylinder, men är toppen lyft och felet avhjälpt tycker jag inte man ska fundera på det. I övrigt så kan man generellt räkna på en värdehalvering på ca 3,5år oavsett ålder på en 5-serie utom kanske de allra värsta versionerna där värdetappet kan gå lite snabbare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.