|
|
|
|---|---|
|
Tja, Monterade i ny m42b18 motor i min e30 i helgen och till min besvikelse lös oljetryckslampan. Bilen är i grunden en 318 med m40b18 motor som jag ville uppgradera lite. Hade av ventilkåpan o körde runt på startmotorn, kom verkligen ingen olja alls. vad kan va felet? min första tanke är juh pumpen o vad jag förstått så är den lagom rolig att byta..... Nån som har tips på vad man ska göra? / titta efter. Har börjat plocka ner motorn. Oljan jag slog i motor va 10w60 castrol olja. / Filip | |
|
Det kan bli en del luftfickor om motorn varit helt tom, du kan få igång grejerna fortare genom att spilla ner olja bakvägen genom oljefilterburken. Men är inte 10w60 lite överkurs för den motorn? :) |
|
|
Nejdå ;) den ska må bra av de hehe. Motorn är en del trimmad. Jaa de va min teori också så testade en hel del. fyllde även upp vid filteret utan effekt.. :( |
|
| Hehe ok :) Fasen så jobbigt att riva hela skiten, hur länge provade du köra innan du konstaterade att det stod still? | |
| körde först runt den på startmotorn ett antal sekunder innan stiften åkte i.. sen startades den väll..... 5-6 ggr i typ 5sek för o se om oljetrycket kom.... vågade inte ha igång dne längre.. sen fyllde jag upp filtret o där... o körde runt på startmotorn typ 10sek x 2... sen testade starta ett antal gånger.. hjälpte inte... | |
|
Gammal tråd men hoppas på hjälp. Har renoverat toppen och bytt kam och kamkedja i min m43tub19. Men jag får inte upp nått oljetryck, även jag har försökt att hälla oljan direkt i filterhållaren. Tycker det är konstigt att man bara kan tappa oljetrycket har ju inte varit så långt in i motorn och rotat. Hoppas nån har något bra att komma med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.