|
|
|
|---|---|
|
BMW -00 330iax 13.000 mil med beige skinn, navigationssystem, 4-hjulsdrift, steptronic. Jag kan få denna bil för 60.000 kr. Problemet är att där är rost på motorhuven, vilket gör att jag måste byta hela huven då det inte är lönt att försöka laga det. Samt att där är repor på bakspoilern. Jag har kollat på schmidenmann, dom tar 2000 kr för en ny olackad motorhuv. Med lack så är totalpriset med huven ca 5.000 kr. Jag kan alltså få denna bil för 60.000 kr, + delarna som behöver bytas går på ca 10.000 (huv, bakspoiler, lack) Är det värt att köpa den och lägga dessa extra pengar på den? Vad tror ni? Funderar nämligen på att köpa den och fixa till den, sen försöka sälja den till ett bra pris lite senare. Jag kommer även ha den som bruksbil i kanske 1 år. | |
|
Kan säga som så att jag fick mer än 70.000:- när jag sålde min bakhjulsdrivna, manuella 330i med 20´ på mätaren i våras och den hade inte navigation eller automat heller men en del annan intressant utrustning. Tror den bilen du beskriver är värd en bra bit över 70.000:- efter de åtgärder du nämner, kör du ett år med den kanske den halkar ner till de nivåerna i pris men värdeminskning får du räkna med oavsett vilken bil du köper. Så slå till, det kan bli en härlig bruksbil och en relativt liten "förlust". :) //Bjersér |
|
|
330ix, rel låga mil, ljust skinn, slå till! Alternativ för huven - kan man lösa det på annat sätt? Finns det beggat att fixa? |
|
|
Denna bil står nu på min uppfart. :) En ny huv på Schmiedmann kostar ca 2200 kronor, dock så är den "ej original". Den som är original kostar nästan 4000 kronor och så stor skillnad kan det väl inte vara mellan dom så att man lägger 2000 kr extra? |
|
|
Antar att Schmiedmann´s variant viker sig på rätt ställe vid krock? Hör med dem. Mvh |
|
|
Dom sa att båda huvarna var av bra kvalité samt passform, så det är väl inte så mycket lönt att lägga 2000 extra på en originalhuv om båda nu är likvärdiga... Blir snart ett Eisenmann med, detta kommer bli bra! :) |
|
| Har du kollat skroten? Borde det inte vara ett alternativ att få en originallackad huv? Är den bara ok så spelar väl åldern ingen roll, men färgerna stämmer bättre. | |
| Köp en original huv - beg borde finnas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.