AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.948

Ta bort eller behålla motorbeteckning?

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Vad säger ni gubbar, den här gången har jag lite svårt att bestämma sig om jag ska ta bort "535d" på bakluckan eller behålla det på?
Snyggt med ren lucka, samtidigt kaxigt att det står vad det är för monster man rattar.

Synpunkter? :)

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Jag tycker helt klart det ser bättre ut utan. Men att det är ett diesel-moster är ju rätt kul om det framgår. Tycker faktiskt det här ser rätt kaxigt ut Länk. Kanske nåt liknade, alltid retar det någon....
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Sätt dit ett 520d emblem, vet ja :)
ar
457
argungu
118i -20
Behåll emblemet. Ser tomt och tråkigt ut utan!

/Erik
Nej ta bort det och "överraska" alla med att bara försvinna när dem får för sig att visa att deras V70 D5 visst är MYCKET snabbare än din Bmw;) he he he:)

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Tog bort mina dagen efter jag köpte bilen.
Jag tycker det ser bra mycket bättre ut utan någon beteckning.
Enklare att vaxa blir det också, inga vita rester där.
Har faktiskt funderat på att klistra dit frugan 320 märken som ligger någonstans...
di
98
dizazter
328 coupe-98 e36
Hur tar man lättast bort emblemet ? skulle vilja ta bort mitt på min 330 ci.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Hehe intressanta förslag. Gillar både den med 3.0 Biturbo och 520d :)
Samtidigt känner jag igen Volvo D5 ägarna som tror att dem kör raketer som alltid är intressanta att sätta dit, men ingen törst när det står 535d på bakluckan.

"Riktiga män kör diesel"
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ser mycket mer cleant ut utan emblem anser jag. Att "behöva" visa vad man åker känns lite B, det är roligare att köra sleeper-style.

Jag körde klassiskt knep med fiskelina, fungerade utmärkt. Bara det blir lite varmare ute så ryker både mina emblem samt sidolisterna. :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Självklart rycker emblemen på S4an. Då är det inte många som ser skillnad mot en vanlig A4:)
Så Herr.Bayer, ta bort emblemen och sätt dit 520d så får du nog några roliga stunder bakom ratten.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
C.Ek Tyvärr låter din bil lite för potent för att folk inte ska dra öronen åt sig:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Har bestämt mig för att den ska bort. Först måste jag se vad som händer med min nu rosfläckade baklucka som började rosta i helgen :(

"Riktiga män kör diesel"
E4
82
E46r
BMW 523ia E39 - Alpinvit
BORT BORT BORT!
Är så clean utan allt där bak!
(Har själv tatt bort på min).
Verdi
Värm försiktigt med en värmepistol så faller de av nästan av sig själva sen.
Verdi
Och om du inte har en värmepistol, ta en hårblås. Dessutom fördelen att du inte behöver vara lika försiktig.
E4
82
E46r
BMW 523ia E39 - Alpinvit
Metod 1: värmepistol.
Metod 2: fiskelina och rakbladsskrapa.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ta bort...

Har kört utan modellbeteckning på alla bilar de senaste 15 åren förutom på M5:an. Det satt på när jag köpte den och tycker märket är snyggt. Dessutom så såg ändå många vad det var för modell.

___
//Ulf
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Länk Så här hade jag på min 323Ci, innan jag bytte baklucka.

BMW CS #5206
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Bort med det!
Länk
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Tack gubbar, jag vet hur man tar bort dem, har gjort det på alla mina bilar men just den här gången tvekade jag lite men har som sagt bestämt mig för att ta bort - efter ärendet om bakluckan blir klar.

"Riktiga män kör diesel"
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
StefanL: Haha, ja det är ju i och för sig sant. Den brölar på ganska friskt men emblemen ska väck i alla fall. Får skylla på att det blir bättre ur tvättsynpunkt. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.