AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.039

Audi A3 eller Golf GT R-line?

Hej har velat fram och tillbaka mellan flera olika varianter och modeller. Har fastställt att jag vill ha en 160hk variant av någon av dessa(A3, Golf GT R-line). Det jag känner är att A3 är grymt snygg, golfen mer vanlig men med R-line inte långt efter. Golfen är betydligt billigare i allt (Halva försäkringen mot a3). Får en golf med bra spec. för samma peng som en icke specad. A3. Men saken är att jag haft en A3a och är bästa bilen jag haft. Därför ångesten.

Om ni har åsikter som kan hjälpa mig att avgöra så skriv gärna de.
Tips på utrustning är även välkomnande.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Personligen hade jag nog gått på en Golf. Det känns som en mer prisvärd bil och en modernare bil i helhet än numera gamla A3. A3 skulle jag bara valt om man klivit på en variant med Quattro.
Har kört många mil i både A3 Sportback och Golf generation 6 och väljer Golfen alla dagar i veckan, bättre komfort och utrymmen. Ska du ha DSG? Kommer en ny A3 nästa år, kanske roligare att vänta om du ska köpa Audi?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag ansluter mig till Golf sympatisörerna. Men vad är det för motor i GT R-line. Låter som att det skulle vara en GTI light.

//Stefan

Mina bilar:Länk
köp min Golf R så får du en jätteläcker bil och ett riktigt fartvidunder :-)

/Anders
Det är samma som i audi 1,8tfsi.
cr
3.942
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Nej, GT har en 1,4 TSI med turbo och kompressor på 160 hk och 240 nm...

MVH Christofer
Oj haha blackout!
viobebe
Köp en Golf GTI!

Provkör en så förstår du :-)
Hej
Jag har inte bestämt mig än får se vad det blir tänkte komma ut och provköra om ett tag. Kanske är värt att testa en GTI de hart ju bra basutrustning.
Tjenare
Vart och provat och beställt en Golf TSI GT R-line manuell. Var mycket skön att köra, åka och hade mycket bra utrymme samt grymt fin!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grattis, Du kommer säkert bli mycket nöjd med bilen. Bra prestanda och snål på dropparna:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Grattis. Bra val. Tror du kommer bli mycket nöjd med bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.