AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.024

Rost på baklucka trots teflonbehandlad lack

Sida 2 av 2
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Visst är det surt, men är det inte bättre att ta en omlackering, sen när det kommer tillbaka är det väl bara att backa upp bilen mot ingången till bmw och invänta reaktion.
Roffa1
Undviker TRISTA repriser om möjligt...
Citerar Herr.Bayer: "Jag fattar inte, bokar man tid så bokar man upp att arbete på bilen påbörjas. Vad ska bilen där o göra i 1,5 vecka. Att maskera, blästra och lacka tar inte 1,5 vecka."

Det här har jag också undrat över flera gånger. Hur fungerar det egentilgen hos BMW och andra verkstäder?

Har de två olika kösystem?? Först får man en tid (ofta låångt fram i tiden) sedan när väl dagen kommit och man lämnat in sin bil så tar det ofta oskäligt lång tid innan bilen är klar? Varför?

Antar att detta beror på att bilen ofta får vänta ett par dagar på verkstaden innan de faktiskt börjar jobba med bilen? Trodde också att man bokade in en tid när faktiskt arbetet skulle börja men det är tydligen inte så?

Någon med erfarenhet av versktäder får gärna upplysa mig om hur det fungerar, jag är oerhört nyfiken.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

mats_epost: så som du beskriver har jag fått uppleva. Fick en tid en måndag 2 månader framåt och att fick också redan på att jag kunde räkna med att vara av med bilen under hela denna vecka. Tiden kom och jag lämnade in bilen. På torsdagen så ringde jag för att kolla läget om det fanns en chans att gå bilen på fredagen. Då hade dom inte ens tagit in bilen...och han skyllde på att dom låg efter i schemat och att någon varit sjuk...Jag är övertygad om att dom redan när jag lämnade bilen på måndagen visste att dom låg efter och jag hade gärna tagit det beskedet på måndagen för att istället lämna den senare i veckan. Spelade inte mig någon roll exakt vilka 5 dagar jag är av med bilen däremot så är det mycket jobbigare att vara av med bilen i 11 dagar istället för 5 dagar...

Hade nyligen en annan bil inne för ett mindre plåt/lackeringsjobb. Fick även här bekskedet om att dom behövde bilen ca 1 vecka. Lämnade bilen på måndagsmorgonen och blev uppringd onsdag fm att bilen var klar...Det var första gången någonsin som en lackeringsverkstad levererat tidgare än uppskattat...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.