AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.922

M5 Touring på Blocket - lånade bilder

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Denna Länk M5 Touring kom just upp på Blocket. Vet absolut inget om bilen men då jag har haft koll på dessa bilar under det senaste halvåret så kände jag givetvis direkt igen bilderna. Dessa är lånade och kommer från denna annons på mobile Länk

Värt att nämna är att denna läckra vagn, dvs den som säljs av den tyska BMW-handlaren, tyvärr har varit med om en rejäl krock och reperationerna landade på ca. 40'€.

___
//Ulf
Anmält till blocket. Får se om dom agerar
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Väldigt suspekt att låna bilder. Får inga bra vibbar direkt.

Men vilken bil. Och vilket andrahandsvärde...
En Zigge säljer den.
Dessutom är bilderna redigerade. Kan kosta massor!

///Micke
Min cabrio Länk
Haha, skulle aldrig ens ringa på en bil där han tagit bilderna från en Tysk bilfirma och påstår att det är sin egen. Bra uppmärksammat Programmer!
Det har du rätt i såg annonsen igår när jag satt på mobile.de och drömmde lite.

Reparation för 40" Euro är ju inte att leka med måste vart duktigt smälld då:(

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

vsemme: det har nog varit en hyffsad smäll men sen beror det ju lite på vad som blev skadat. Vissa delar kostar ju en del till dessa bilar.

Jag har själv inte varit i kontakt med BMW-åf men MedKänsla här på forumet kontaktade dom och dom informerade direkt att bilen varit krockad men korrekt lagad.

Den har varit till salu en längre tid nu så det är säkert historiken som gör den svårsåld.

___
//Ulf
NeZaN
Finns det någon större orsak till att akta sig för ett köp av en tidigare smälld bil om allting är ordentligt åtgärdat? Visst lär det kännas tråkigt, men om den är helt rak och fin, går som den ska och inte drar åt ett visst håll osv så borde det väl inte vara något problem egentligen?

/NeZaN
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Funderade själv på samma fråga då jag var riktigt sugen på den hos den tyska handlaren och även om jag själv tror att den är ok så kommer det ändå en dag då den ska säljas och risken är ju då att den är ganska kall.

Kontaktar man den BMW-åf så kan man säkert få ett dokument som beskriver mer i detalj vad som är bytt och reparerat på bilen samt kanske lite mer info om själva krocken. Skulle det ha varit att någon har omkommit i bilen så kan det ju kännas lite "kymigt" att köra omkring med den.

___
//Ulf
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Blocket annonsen borta nu..

//Anders
NeZaN
Ja det är väl så jag tänker också. Hemskt ifall någon har dött (vilket förmodligen kan ha hänt). Historik gör ju väldigt mycket på en bil så det är väl den smällen man får ta om man köper en tidigare krockad bil. Men jag vet inte hur jag själv reagerar på det.
Men kan tänka mig att folk är allergiska för detta!

/NeZaN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.