|
|
|
|---|---|
|
Måste ta tag i den rostiga luckan nu på touringen. Är det värt att lämna in den för slipning o lackering, eller ska jag försöka hitta en ny lucka? antar att den inte är helt gratis. Angreppen finns på både shopingluckans nederdel och underdelen på den stora. Hur har ni gjort? | |
| Om du hittar en frisk på skroten så är väl det en lösning. Mycket pyssel om det rostat under kittet. Då gäller att det inte krypit in mellan plåtarna i falsen. Då kan det funka med blästring, etsande grund, filler och lackering. Viktigt att det är någon som vet vad han/hon håller på med. Shoppingluckan är svår att komma åt o fixa. Leta på skrotar eller byt. | |
|
Problemet med rosten är att oavsätt hur bra jobbet blir gjort kommer den tillbaka på samma ställe inom 1-2 år. Vill du ha den permanenta lösningen så byt till en helt rostfri lucka utan skavanker och skador i orginallacken. Vill du att den ska se rostfri och fin ut i ett år eller två, lämna in till en duktig lackerare. Svårt att säga vad som blir billigast, beror mycket på hur länge ersättningsluckan håller sig rostfri. Kör du med bilen på vintern så kanske det inte blir längre än om du fixar till din rostiga lucka. BMW 4 Life |
|
| Nejdå, blästrat o syragrundat kommer det garanterat ingen rost inom ett par år. | |
|
Håller mer CTech. Luckan på E39 är ett fall för sig. Jag har inte sett en enda lucka som klarat sig helt från rost. ever. Det är ett inbyggt fel på dom bilarna som inte går att åtgärda eftersom att det kommer innifrån. Det är bar hoppas på att du hittar en som klarat sig någorlunda, annars slipa och gör fint, lacka igen och gör om samma procedur om ett par år igen... |
|
|
Jag har bytt lucka och huv på min. Luckan är fortfarande rostfri efter 5 år. Huven var lika ful efter 1,5 år (Ny huv). Kan skriva under på att rosten kommer tillbaka fortare om du köper en ny del än om man pillar bort kittet, blästrar och syragrundar. Detta för att luckor, dörrar och huv är kittade innan betning och elektrolytdopp. D.v.s. det är ogalvat under kittet som dessutom är väldigt poröst och otätt. Rosten kommer inte från karossdelarnas insida utan p.g.a fukt som tränger genom kittet. |
|
|
e39 rostar så sjukt konstigt min har rost runt nyckelhål och börjat rosta inifrån.... =) -:¤Robban¤:- |
|
|
Tack för era synpunkter, får nog bli att försöka laga upp så bra det går o göra om när det blommar upp igen. Ingen rost syns utvändigt på bilen så det är ju skönt det iallafall. |
|
|
va o snackade med lackeraren i dag o han tyckte det va bättre att hitta en ny lucka.. eller luckor. Problemet är bara vart, hittar inte ens på ebay! |
|
|
Kanske här? 4.700:- Länk Eller beg: Länk Länk //Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.