AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.675

Sommaren 2011 - är här?

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Dammat av Z4:an idag - nya däck, nytvättat och nyladdat batteri.

Något kallt med -0,5 som kallast, nercabbat :) Men visst fasen är det härligt!

8 April 80 mil norr om Sthlm tycker jag är rätt läckert (13 mil härifrån kör man snöskoter hela april och själv var jag ute för mindre än en vecka sedan på snötäkt mark)

Och vilket drag jämfört med trötta 120d:n man har till vardags.

Premiär helt enkelt. Trevligt.
ar
457
argungu
118i -20
Äntligen.

Gjorde också årets premiärtur nercabbat idag. Lyckades pricka in en stunds uppehåll mellan regnskurarna! :-)

/Erik
Låter trevligt! =)

/Bellamy
låter väldigt kul :D
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Sommarvärme här i Göteborg idag och Z4:an (som jag hämtade hos bilhandlaren igår kväll) har rastats en del :D Härligt!!

Dock varning för extremt dåliga vägar :/ Extra jobbigt med en så hård bil... Tips på roliga vägar som inte drabbats så hårt av vintern mottages gärna!

Förresten, var det någon härifrån (i en Z4 Roadster) som vinkade ute på Backaplan?
Ba
397
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Fire Red beställd
Rastat Z:an för andra gången i år, idag i ljuvligt vårväder till skillnad från förra lördan....
Idag + 16 lite norr om Gbg.
Roliga vägar finns gott om i Bohuslän men många är fortfarande påverkade av tjällossning. Men det är inga problem att få till xtra G krafter i kurvorna i alla fall :-)

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Spanar ut genom mitt soldränkta fönster, i parken på andra sidan gatan sitter folk i gräset och grillar. Buskarna och en del träd har fått blad stora som musöron. Motorcyklarna flänger runt som bin som svärmar! Definitivt sommar här i Malmö!
Z:an får dock vänta på premiär ett tag till. Vägarna är i ett skick som om det varit jordbävning.
Halkbekämpningsgruset från i vintras ligger i drivor längs gatornas kantsten.
Asfaltverken är inte öppnade än så väghållarna lagar potthål provisoriskt med kallasfalt. Värre stenskottsgenerator får man leta efter :0(

...men det är inte klokt vad det rycker i gasfoten nu!!!
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Härligt! Och jag väntar på att bli Z4 3.0Si coupe ägare förhoppningsvis under veckan för nu är min fina Z3 såld...snyyft. Jag har sökt väldigt lång tid efter hellrot coupe men nu nära, färgvalet tog sin tid att hitta. Nya 19" fälgarna M-style 220 och chassiesatsen ligger och väntar de köpta sedan länge. Hoppas det blir några Z träffar i sommar. //Z3kent
Visa användare
27
Vulcan
Z3, 2,8-99
Yes nu har våren kommit. Premiärtur i fredags em. Varmkörning och byte av diffoljan. Igår besiktning (jo Bilprovningen har öppet på lördagar nu för tiden:-) med rena papper och ännu en tur. 2,8:an spinner som en katt.
Mycket cabbar ute, vi har en gärlig tid framför oss!
fdahl: kan ha varit jag, har du ursnygga svart/krom-fälgar? :-)
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Elchtest
Guilty as charged :) Utanför Chilli tror jag det var.
Har just fått upp lite bilder på min profilsida här...
fdahl: Vet du vad du har för offset och bredd på fälgarna?
Idag sopades gatan ren från grus, ett regn på detta som för bort dammet så är det dags för premiärtur till BMW-verkstad för oljeservice. Efter andra vargavintern i rad känns det ännu roligare än vanligt!
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Elchtest
Nej, tyvärr. De satt på när jag köpte bilen och jag är inte ens säker på vilket märke det är (bilfirman monterade BMW-emblem på dem).
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Ska bli upp mot 20 idag i nybro, vad tror ni att man gör då!!??
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Soligt väder här och man ska strax ut en sväng med taket fällt :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.