|
|
|
|---|---|
|
Någon som testat att montera denna pryl i en e46-2001 ?, finns bla hos schmiedmann. Lite småsugen på att prova men först vill ja koll kontakten under pedalen men hur i hela friden få man loss plastkåpan under pedalen,har testat med alla torx nycklar jag kunde hitta men ingen av dom passar. är det någon speciell bmwtorx ? Någon som plockat isär detta och har tips på hur man gör enklast ? Enligt schmiedmann så gör denna box skillnad då man ändrar kurvan för potentiometern och eliminerar "komfortgasen" /jimpa | |
| Har inget bra svar, men jag tycker det låter lite som Hobbex gamla klassiker "snabbgashandtag" till mopeden "för snabba och riviga starter" :) Ändrar den kurvan på ett särskilt område? Kan inte tänka mig att det ska vara några problem att nå full gas relativt snabbt även med orginal om man börjar med knäskålen mot hakspetsen och klipper till! Däremot kanske ett känsligare kapitel att hålla jämn fart utan farthållare kanske | |
|
Eftersom jag har komfortgas så blir det inte fullgas hur mycket jag än trycker pedalen i botten.. det ökar sakta ändå. Eftersom det är på samma sett en spotknapp fungerar som finns i diverse bilar bla bmw så bör denna produkt också fungera. samma typ av produkt som ex dieseltrimboxarna.. Får försöka deala till mig nöjd kundgaranti om man ska ge sig på att köpa en :) |
|
| Aha, den höjer sänker responstiden. Det kanske inte är så tokigt. | |
|
Vore ju tufft om det funkar,och väldigt enkelt tar ca 10-15 min att få dit,en liten box mellan gaspedalenskablage sen en "sportknapp" som passar i ett färdigt uttag på förarstolen :) Blir kanske inte så många extra hk men om allt kommer direkt känns den väl lite piggare sen med Eisemann raka rör och filterkit blir det race hahaha! Men som sagt behöver en torx som passar innan jag kan komma åt kablarna :( /jimpa |
|
|
Länk BMW ownz |
|
| Kanon, tack så mycket för denna video.. ska beställa ett kitt imorn.... happy times ! | |
|
Kör själv med Sprint Booster! kan varmt rekommenderas! BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.