AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.810

Var hittar jag ny "AC-påfyllningskoppling"?

he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
märkte förra året vid påfyllning av ac att det läckte från ena påfyllningen, har för mig att det var på högtrycksidan. Han som fyllde på åt mig gav mig rådet att beställa en ny till nästa sommar då det inte läckte jättemycket, så jag skulle klara mig hela förra sommaren. Men nu börjar ju solen visa sig och börjar bli dags för påfyllning. Men jag hittar inte någon ny koppling någonstans. Är det någon som vet vad själva delen egentligen heter, eller rent utav vart jag kan hitta en ny sådan?

väldigt tacksam för svar :)
Sm
95
Smeagoll
BMW 523I -e39 Sedan -97
BMW 316I -e30 Touring -92
BMW 320I -e30 Touring -89
dra åt scrader ventilen i service ventilen och sätt på en hatt så ska det vara tätt.. prova spruta lite såpvatten så ser du om det ffr läcker...

-:¤Robban¤:-
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Här hittar du säkert det du söker
Länk

Per L
he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
Smeagoll- vilken är scrader ventilen? :S

Per L- hittar inte. tro vad det kan stå under? Länk lastbil&m2=3&m2r=BMW
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Om det nu är schraderventilen det handlar om så hittar du den här
Länk

Fast spontant frågar jag mig vad det är för "påfyllare" som inte har en schraderventil i sitt sortiment!? Eller som inte kan skaffa fram en sådan "på nolltid"!

För att byta denna ventil så måste du tillbaks till fyllaren då systemet måste tömmas, lagas, vacuumpumpas och fyllas på igen.

Per L
he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
"påfyllaren" är i vitvarubranschen och har således tillgång till påfyllningsutrustning så tror inte att sortimentet är vidare brett :)
Men nu vet jag att schraderventil är det rätta namnet, kanske lättare för mig att hitta då.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.