AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
400.495

Vad gjorde du med din BMW idag?

Sida 8 av 63
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Konstaterade att den blandar olja i vattnet. Detta tillsammans med växelmissen som resulterade i ventilsallad tidigare i vintras gör att jag imponeras varje dag den fortfarande startar och kämpar på. =) Över 4000rpm märks inte de krokiga ventilerna av alls och den vitryker bara ibland så lite mer stryk kan den nog ta.
Hög tid att skruva ihop sommaråket kanske...

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Bytt abs sensor HF. Och släckt airbag lampan igen pga sonens långfotade kompis som envisades med att peta till kontakten under förarstolen ;)
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Var ut och tog första testturen för året efter delvis renovering och den funkade skiiiitbra.Kan knappt vänta till besiktningen. Tills dess får jag köra till och från verkstaden :)
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
Justerade handbromsen inför besiktningen i morgon bitti. Blev lite bättre, hur bra måste den vara?
Visa användare
144
krihil
I3 REX 94 Ah -18
320d -14
E30 320i cab -89
E24 635csik -88

400 st (1:43+1:18)
#BMWCS 7112#
Ställde ut på Tjolöholm!

Visa användare
83
Birgeer
BMW M3 3,2 -97
BMW 318 -97
VOLVO 142a -72
BEACH BUGGY-67
Husqvarna -67
HUSQVARNA MILITÄR-68

i dag 18:20.Besiktade M3 blankt papper :)

Min handbroms tar långt upp. Den får inte vara slapp:)
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Handbromsen: normalt ca 5-6 "knäpp", inte mycket högre. Huvudsaken att den tar någorlunda jämt, ska dock orka hålla fast bilen även om det lutar.
Hissa bägge bakhjulen, dra åt 3 knäpp och känn om hjulen går lika tungt att dra runt. Annars justera ena vajern och känn igen.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Bytt casterstag, besiktigade igår och nu är det bara bromsslang bak kvar :)
Har även smort in sportskinnet som är till salu ;) E39 Touring komplett!
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Framvagnsinställning, välbehövligt efter casterstags bytet igår. Nu skakar dessutom inte ratten i när jag kör i 80kmh längre heller :)
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Skulle sätta på grilldelen till vänster sida på min e34.
Delen som jag väntat på i en månad.
Tänkt att nu blir bilen äntligen klar utvändigt.

Men den passade inte. Den var för höger sida. Stog vänster i ordern, stog vänster på påsen. Men det var höger sida.
Visst int om jag skull gråta eller skratta.

Imorrn åker jag och fyller ac:en.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Kört nercabbat hela dagen o bara njutit!!!
varit hos min lokala BMW-handlare o beställt splitternya SMG-paddlar..den ena e lite repig o de stör mig...

Länk

sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Airbaglampan fick vara släckt i ca 1!!! vecka! Ändrade stolens tiltning idag, och vips sa den hallå igen :( Så jävla dålig lösning, måste det vara 100ms avkänning på bältessträckaren?? 0,5sek hade nog funkat utmärkt! Blir så trött!
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Tvättade båda.

/Stefan
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
Nya skivor, belägg och handbromsbackar bak. På ett av beläggen satt inte slitytan fast, sjukt läskigt.
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Va iväg testtryckte och fyllde ac:en.
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Ny olja Mobil 1 new life 0w40 i motorn, polering + 4 lager ultima paint guard över hela bilen :)
Roffa1
Bara njöt utav att min bagagelucka ej längre har några fula lackbubblor...
Tvättat och torkat med sämskinn !

Matbengt
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Bytte höger framdörr på min 750:a idag. Inte direkt svårt men en himla massa pill. Har haft en superfräsch dörr liggandes ett längre tag och i samma färg. Åkte på att byta kabelstam i dörren pga. att den "nya" var med
minnespegalar. Åtta kablar i backspegeln i stället för mina fyra kablar. Då stämde ju inte kabelanslutnigarna alls i dörrkontakten. Åkte också på att modifera uppe vid backspegeln där kablarna till backspegeln kommer ut. Det var så himla trångt att det gick inte att skruva dit backspegeln.

Bytte också handtaget till min befintliga så att låset fungerar. Det är ju direkt inte gott om plats i dörren för att mecka men det gick till slut.

Så om någon behöver en kabelstam till hö. framdörr med minnsespegalar till en E32 91:a så är det bara att hojta till. Finns även en höger dörr till samma bil, dock rostig i nederkanten annars superfin, den jag bytte. Kpl. elhiss mekanism finns också för hö. framdörr och en himla massa andra delar till E32 91:a.

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Har idag efter mycket meck och på 3e försöket bytt bromsslang bak på E39 Hissade upp 1a gången, och av med däcket och broms ok, då ringde polarna och hann inte hjälpa till med luftning, ner med allt. Åkte köpte luftningssats för enmans bruk, av med allt igen, bytte slangen och märker att jag fått fel! Då kommer en annan vän, så på med däck och ner med allt igen. Kör med hans bil till biltema, som har rätt del. Monterar för 3e gången och sen luftar vi bromsarna och byter vätskan. Tur att han kom kan jag säga, för biltemas backventil för luftning var så ötät det kan bli!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.