|
Sida 61 av 63
|
|
|---|---|
Transocean |
Nääh. Oslo - Düsseldorf över Öresundsbron, E 20 mot Odense d v s över Store Belts bron, Kolding mot Flensburg, Hamburg Bremen Düsseldorf. |
|
Det var en rejäl resa. Hoppas den gick bra 😀 Hade själv tänkt ge mig av men är det ok med bil? Såg iofs att du körde från Oslo? |
|
| Själv har jag varit ute och krälat för att kolla ventilerna i avgassystemet. | |
Transocean |
Jag kör norsk bil och har finskt pass så jag har haft grönt ljus i ett par månader nu. Gjorde en liknande trip för en månad sedan. Var många svenskreggade bilar nu som körde över bron och kom igenom. Transit genom DK är ok. Nu är ju gränserna öppnade igen i Europa, finns inga kontroller mellan DK och DE idag. Det behövs inga särskilda grunder mer för svenskar för att dra till Tyskland. Det är DK som är problemet. Så skall du genom DK är det bra å ha papper med sig som man kan visa till den danska polisen, d v s att det handlar om en genomresa. |
|
Tack! Kollade med "Dansk Politi" Och det verkar som att det räcker med att man kan visa upp ex en tysk hotell bokning. |
|
|
Rostskyddsbehandlat med linolja i dörrar och trösklar, och rostskyddsmassa i hjulhus och underrede/balkar bak. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Bes u a --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Tvättade och polerade i3 an. | |
| Idag monterade jag såna på bilen Länk det blev nästan 50% bättre ljus. Innan syntes inte modern belysningen det vill säga det vita färgen även det syns nu och jag rekommenderar till sig som tycker ambient belysningen är svag under listerna. | |
|
Bytte sulor och bromsvätska. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Blev en fusktvätt igår. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Ska hämta vinterfälgarna från att ha blivit pulverlackade. Hoppas dom kommer se lite roligare ut än innan. Sen dags att få på dom på kärran....börjar bli lite glatt ute på morgnarna... | |
| Har i veckan bytt EGR-krafset enligt BMW:s "tekniska kampanj", sen ny olja i växellådan, fördelningslådan och diffarna. Förra veckan blev det keramiskt lackskydd. | |
| Gjort en grundjustering av handbromsen. Har någon nånsin lyckats få rejäl bromsverkan på handbromsen på en E39? :) | |
| Jag har det nu! Vet inte vad min mek gjort men men... | |
|
Tvättade den för sista gången i år. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Tvätt av i3an avklarad nu, första i år🙂 | |
| Bytte motor... | |
|
Bytte motorolja genom att suga upp den ur oljestickans rör med handjagad Jula-pump. aerobat: byta motor låter lite halvtrist. |
|
|
123456 km Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.