|
Sida 60 av 63
|
|
|---|---|
|
Bytte bromssköldar på 320in. Körde varianten med såg och svets. ///BMW - Was sonst! |
|
| Ställde på min bil igår! Det blev en ordentlig tvätt och idag hämtade jag upp den efter service på Bmw. Nya tändstift, luftfilter, kupéfilter, motorolja, oljefilter + körinspektion. Fit for spring! | |
| Lagade ett vakumläckage med hjälp av en hemmagjord rökpump. Jag kommer sova gott inatt. | |
|
Ställde på bilen! Alltid lika orolig att hon ska starta med någon gul eller RÖD motorlampa....Men det gick bra i år igen. Nu har hon fått ny olja och filter :-) |
|
|
Bytt däck på BMW:n och Mini:n, trött på att åka runt på vinterdäcken, december till februari samt större delen av mars har bara varit som minst +5 C. Nu när däcken är på så kom igår första snön och nu på morgonen var det -5 C, tur att man jobbar hemma pga. viruset som går runt så jag slipper ge mig ut på morgonen... Framöver så får det bli en tvätt samt vaxning av båda bilarna /P-O |
|
| Besiktigade. För första gången. Givetvis U.A. | |
|
Tvättade och bytte sulor. Nya Dunlop Sport Maxx RT 2. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Har nu kört hem med ”nya” pärlan, en 125i cabriolet anno 2008. Svartmetallic (safir) precis som mina tidigare E30 samt E32. Och likt dem brummar den mysigt på tomgång och sjunger underbart vid högre varv. Linjerna påminner om E30 cabrioleten och dess nätta storlek. Komforten står inte långt efter moderna bilar och innerutrymmet känns enormt (jmfrt 997an;). Får se om jag får många mil med den eller om frun lägger beslag på den, av alla BMWs vi haft är detta den enda hon faktiskt uttryckt ett gillande för. Mvh Thomas |
|
| Kopplade in radar backkameran och skärmen på X5, | |
| Tvättade ett par av dem. Orkade inte fler än två små. ;-) | |
|
Kopplade ur slangvärmaren och tog bort "kylar(be)täckningen". --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hämtade ut 130n på M-bilar med ny baklucka. Hade drabbats av 1-seriesjukan med rost runt torkararmen. Blev faktiskt lite förvånad att det täcktes av rostskyddsgarantin, med tanke på att bilen nästan är 12 år och att serviceboken inte är fullstämplad, och sen har man läst om att de blivit hårdare, svårare att få igenom. En förmildrande omständighet kan vara att jag lämnade in bilen på en fordonskontroll... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
Transocean |
Bytte luftfilter på 530e:n |
|
AC-rengöring med CRC Airco Cleaner Pro, och biltvätt. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Kostade på ett växellådsoljebyte + bakaxeloljebyte på 523:an :) Mvh Janne. |
|
|
Hämtade hem bilen från en lackbehandling hos Vonne, inte för att det egentligen behövdes då lacken var i väldigt fint skick men mer för att säkerställa att den är lika fin framöver. Men oj va fin den blev :-) |
|
| montera etanol sensor så jag kan se etanol halten i mobilen ( Spool ethanol analyzer ) | |
Transocean |
Bytte friskluftfilter på G30:n |
Transocean |
Bytte olja, körde 150 mil på 12 timmar. |
| Vart tusan åkte du då emellan. Måste ju vara Sverige pga Corona 😀 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.